Endava, una dintre principalele companii de servicii IT din regiune, cu sediul central la Londra şi cu centre de dezvoltare și suport în Europa de Est, intenţionează să crească numărul de angajaţi în România cu 25% pe an, în următorii doi ani.
Pe plan național, la finalul anului 2012, Endava Romania a realizat o cifră de afaceri de 14,5 milioane de euro și are în prezent 880 de angajați în centrele din București, Cluj-Napoca și Iași.
„Ne-am propus ca pe parcursul anilor următori să ne extindem în toate centrele noastre din Europa de Est. Planificăm o creștere de 25% pe an a numărului de angajați în România pentru următorii doi ani și am primit sprijin din partea guvernului pentru a atinge acest target. De asemenea, beneficiem de colaborarea cu clienți care ne solicită proiecte IT complexe – în completare la locațiile de offshore tradiţionale, dar şi pentru externalizarea în Europa de Est a proiectelor care anterior au fost derulate intern”, a declarat John Cotterell, CEO Endava.
Pentru anul financiar 2012/2013, grupul Endava a raportat o creștere cu 43% a cifrei de afaceri anuale, atingând suma de 42,6 milioane de lire sterline (aproximativ 50 de milioane de euro). Mai mult de 60% din cifra de afaceri a companiei sunt realizate cu clienții din sectorul financiar-bancar, în special din domeniul plăților electronice, al asigurărilor și cel bancar. Restul din cifra de afaceri provine din colaborarea cu clienți din domeniile media & publishing, retail și telecomunicații – unde Endava deține o expertiză semnificativă.
Creștere pe segmentul soluțiilor web, mobile și de social media
Serviciile tradiționale de dezvoltare și testare software oferite de Endava au continuat să înregistreze o creștere câștigând cotă de piață comparativ cu furnizorii de servicii IT din locațiile tradiţionale IT outsourcing, în timp ce divizia de Digital Media s-a bucurat de o creștere accelerată, pe măsură ce tendinţa ca activitatea de business să se transforme în “digital buiness” continuă.
Divizia Digital Media din cadrul Endava acoperă soluții web, mobile și de social media. În ultimul an, Endava a câștigat mai multe premii în domeniul digital media – locul 17 în top 100 Digital Agencies UK 2013 și nominalizare în cadrul Digital Impact Awards 2012.
Focus pe clienți mari
Endava se concentrează din ce în ce mai mult pe clienți care sunt organizații multinaționale, ce au capacitatea de a-și extinde activitățile în mod considerabil. În prezent, aproximativ 75% din veniturile Endava provin de la clienți care cheltuie anual peste 2 milioane de euro pentru proiecte IT realizate împreună cu Endava.
„Creșterea bazei de clienți mari a contribuit cel mai mult la creșterea noastră și ne așteptăm să fie un factor important în dezvoltarea viitoare. Este foarte important pentru noi să ne concentrăm să dezvoltăm aceste relații în continuare”, a adăugat John Cotterell.
Datorită faptului că lucrează cu companii mari, Endava a realizat o creștere semnificativă a numărului de angajați în cadrul centrelor de dezvoltare și suport din Europa de Est. De exemplu, pentru un furnizor important de soluții pentru plăți electronice, Endava livrează în total 15 proiecte, realizate de echipe care numără peste 200 de oameni, în mai multe locații din România și Republica Moldova. Aceste echipe includ 90 de angajați din București, 70 de angajați din Cluj-Napoca, 30 de angajați din Chișinău și aproximativ 10 angajați din Iași.