Compania Google, acuzată că i-ar spiona pe utilizatorii Apple

Protecţia datelor rămâne o necunoscută pentru Google: compania a fost acuzată de Wall Street Journal (WSJ) că i-ar fi spionat pe utilizatorii care folosesc browserul web Safari, produs de Apple, pentru a vinde datele advertiserilor.

Reacţia Google a venit la la scurt timp: WSJ nu ar fi înţeles procedura, codurile de programare despre care scrie publicaţia nu sunt ascunse, iar fişierele salvate (cookies) nu stochează informaţii personale. Practica pentru care a fost acuzată Google s-a încheiat la scurt timp după apariţia materialului din WSJ, scrie chiar publicaţia. Curios este că Safari, browserul dezvoltat de compania Apple, a fost construit astfel încât să împiedice astfel de intruziuni. Codurile de programare care stocau informaţii personale ar fi fost ascunse în browser pentru a înregistra istoricul căutărilor efectuate pe internet de milioane de utilizatori, în scopul transmiterii datelor contra-cost către advertiseri.
Nu numai utilizatorii care accesează internetul de pe laptop sau PC au fost spionaţi, ci şi cei care accesează internetul de pe iPhone şi iPad, căci Safari este cel mai popular browser web printre smartphone-uri şi alte gadgeturi.
Un material CNET transmite că Apple nu ar avea de-a face cu demersul pentru care a fost acuzată Google, deci browserul Safari a fost “păcălit” să funcţioneze normal în ciuda codurilor de programare care stocau datele personale ale utilizatorilor Apple.
Acesta nu este primul derapaj al Google cu privire la protecţia datelor. În cadrul seminarului care a avut loc la Bruxelles pe această temă, Comisia Europeană a vorbit despre reforma din protecţia datelor, care fost recent propusă Parlamentului European, despre cauzele acesteia, despre avantajele şi utilitatea sa. Un subiect des invocat a fost chiar cazul Google, care a încălcat dreptul la viaţă privată de nenumărate ori. Lansarea Google Street View este un alt eveniment care a stârnit reacţii negative în presă şi în rândul utilizatorilor.
Cel care a constatat de această dată derapajul companiei Google este un cercetător de la Universitatea Stanford, Jonathan Mayer, iar informaţia a fost confirmată de un inginer citat de WSJ, Ashkan Soltani.

Nu numai Google ar apela la astfel de practici, scrie publicaţia, căci şi alte trei companii de publicitate online au fost acuzate că ar folosi aceeaşi metodă. Este vorba despre Vibrant Media Inc., WPP PLC’s Media Innovation Group şi Gannett Co.’s PointRoll.