GreenPoint Management, companie din domeniul implementării obligațiilor privind răspunderea extinsă a producătorului (OIREP), a preluat în 2019 responsabilitatea pentru peste 253.000 de tone de ambalaje introduse pe piață, ceea ce înseamnă o cantitate de 4 ori mai mare decât în anul precedent, o arată cel mai recent Raport de Sustenabilitate al companiei.
Raportul de Sustenabilitate 2019 a fost lansat astăzi și este realizat după standardele internaționale GRI, GreenPoint Management fiind singura companie de tip OIREP care publică din propria inițiativă un astfel de raport, fără a avea o obligație legală în acest sens.
„Sustenabilitatea și responsabilitatea sunt înscrise în ADN-ul nostru de companie, deoarece, prin activitatea noastră de bază, contribuim la realizarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă ale ONU, iar proiectele noastre sprijină comunitățile locale. Eforturile noastre se bazează pe contribuția partenerilor noștri comerciali și a liderilor comunităților locale, cărora le mulțumim că au înțeles să servească drept modele de urmat pentru comunități. Partenerii noștri joacă un rol extrem de important în determinarea și consolidarea strategiei de business pe termen mediu și lung. Punem toată priceperea și expertiza noastră în slujba identificării nevoilor partenerilor noștri, încercând să găsim soluții optime pentru a răspunde acestora, respectând cele mai înalte standarde de calitate și protejând, în același timp, interesele celor implicați, pentru obținerea de rezultate durabile”, a declarat Adela Lazăr, Președinte GreenPoint Management.
Conform datelor publicate, compania GreenPoint a fost prezentă în toate cele 42 de județe ale țării și a avut colaborări cu peste 175 de prestatori de servicii pentru îndeplinirea obiectivelor de reciclare ale producătorilor.
Activitățile de implementare a obligațiilor extinse ale producătorilor au generat în 2019 o cifră de afaceri de 140,7 mil lei, de 2,5 ori mai mare decât în 2018.
Printre inițiativele sustenabile interne ale companiei din 2019 se numără calcularea, pentru prima dată, a amprentei de carbon reprezentată de emisiile directe și emisiile indirecte ale companiei. Aceste informații reprezintă baza de plecare în eforturile companiei de reducere a impactului pe care activitatea sa îl are asupra mediului.
„Proiectele noastre din 2019 au avut ca țintă, de asemenea, introducerea de soluții noi și tehnologii inovative în protecția mediului și asigurarea schimbului de cunoștințe și experiență. Suntem mândri de ce am realizat, dar și determinați să contribuim substanțial la tranziția către o economie circulară, în cadrul căreia deșeurile generate într-o industrie devin o materie primă secundară pentru o altă industrie,” mai spune Adela Lazăr.
Proiectele de responsabilitate socială implementate cu ajutorul partenerilor comerciali și a liderilor comunităților locale acoperă o gamă largă de tematici: de la proiecte educaționale, proiecte de conștientizare a reciclării și până la promovarea tehnologiilor noi și a soluțiilor de smart & green city.
Printre rezultatele proiectelor derulate în 2019 se numără:
- O cantitate record de 62.000 de doze de aluminiu colectate la festivalul Untold, în parteneriat cu Ursus Breweries.
- 45 de tone de deșeuri colectate separat prin cele 15 containere inteligente Big Belly amplasate în centrul Capitalei, printr-un parteneriat cu Primăria Sectorului 3 și compania Coca-Cola HBC, prin proiectul După Noi, Strângem Tot Noi.
- 45.000 de doze de aluminiu colectate selectiv prin intermediul competiției naționale ECOmania, desfășurată în școli de Guerrilla Verde.
- 7.000 de kilograme de deșeuri colectate separat, discuții despre colectare separată cu peste 50.000 de turiști, 130 de voluntari implicați și o acoperire de 17 km de plajă de pe litoralul românesc, prin proiectul Azi pentru mâine, demarat de CSR Nest și Fundația Coca-Cola.
- 230.000 de recipiente PET transformate în monedă de schimb pentru 45 de tone de fructe și legume românești, în cadrul proiectului Plata cu PET-ul, demarată împreună cu Carrefour România.
În 2019, GreenPoint a derulat cel puțin 20 de proiecte de sine stătătoare din domeniul reciclării sau revalorificării deșeurilor de ambalaje.
Acesta este cel de-al doilea Raport de Sustenabilitate al companiei și a fost elaborat utilizând recomandările standardelor GRI 2016, cele mai utilizate de companiile care raportează date non-financiare. Perioada acoperită de prezentul raport este ianuarie 2019 – decembrie 2019.
Acest articol a fost realizat cu sprijinul Romprest și face parte din campania de conștientizare publică de colectare selectivă a deșeurilor.