Fotografia publicitară în cauză înfăţişa un copil de culoare îmbrăcat într-un hanorac cu inscripţia ''Coolest monkey in the jungle'' (''cea mai simpatică maimuţă din junglă'').
''Cine a avut ideea la H&M să îmbrace acest băieţel de culoare cu un hanorac pe care scrie 'cea mai simpatică maimuţă din junglă''', se întreba fotomodelul Stephanie Yeboah duminică pe Twitter. ''Sunt dezgustată…'', a adăugat aceasta.
''Imaginea a fost scoasă de pe toate canalele de comunicare H&M'', a dat asigurări un purtător de cuvânt din partea brandului pentru AFP. Fotografia hanoracului, fără a fi purtată de vreo persoană, a rămas disponibilă online.
''Ne cerem scuze în faţa persoanelor care au fost ofensate'', a adăugat compania. Nu este pentru prima dată când un brand important trece printr-o astfel de situaţie.
În 2014, retailerul spaniol Zara a trebuit să retragă de la vânzare un tricou în dungi pentru copii pe care se afla o stea galbenă care a stârnit indignare prin asemănarea cu însemnul purtat de evrei în timpul regimului nazist.
În octombrie anul trecut, a venit rândul companiei de cosmetice Dove să-şi prezinte scuze după ce a difuzat online o reclamă care i-a adus numeroase acuzaţii de rasism şi care înfăţişa o femeie de culoare care se dezbrăca de un tricou pentru a lăsa să apară o femeie albă roşcată, care la rândul ei lăsa să apară o a treia femeie, brunetă şi cu tenul închis. (Sursa: Agerpres)