Compania LiveRail, fondată în 2007 de Andrei Dunca, Sergiu Biriş şi Mark Trefgarne, care are în prezent birouri la San Francisco, New York, Londra, Paris şi Cluj-Napoca a fost cumpărată de Facebook.
“Ieri am lansat LiveRail (Beta), un proiect în care am pus foarte multă muncă şi care beneficiază într-o măsură semnificativă din experienţa acumulată până acum cu Trilulilu, scria Sergiu Biriş pe blogul personal pe 6 iulie 2007. Astăzi toată presa internaţională scrie despre achiziţia LiveRail de gigantul web Facebook.
"Am convenit achiziţia LiveRail, companie de publicitate online care ajută companii precum Major League Baseball, ABC Family, A&E Networks, Gannett şi Dailymotion să prezinte reclame mai bune în clipurile video care apar pe site-urile acestora şi în aplicaţii. LiveRail a fost înfiinţată în 2007 şi oferă o plaformă extinsă furnizorilor de conţinut video online, care îi ajută să identifice şi să prezinte cele mai bune reclame. LiveRail ajută de asemenea companiile care cumpără publicitate, oferindu-le acces la conţinut video premium şi la informaţiile de care au nevoie pentru a decide unde să-şi prezinte reclamele", se arată într-un comunicat al Facebook. Facebook nu a dezvăluit detalii despre preţul achiziţiei, dar potrivit surselor portalului TechCrunch acesta s-ar ridica la 400-500 milioane dolari. Andrei Dunca este directorul tehnic al LiveRail, în timp ce Mark Trefgarne este directorul general.Înainte de a participa la înfiinţarea LiveRail, Dunca a fondat împreună cu Biriş platforma Trilulilu, la care a deţinut de asemenea, postul de director tehnic.
Ce este LiveRail
LiveRail porneşte de la o idee simplă: face legătura dintre publisherii care doresc să îşi monetizeze conţinutul video şi advertiseri. Oricine are conţinut video pe care doreşte să îl publice online şi să facă bani din el, poate face upload utilizând LiveRail, după care să introducă video-ul în site-ul personal, pentru ca mai apoi LiveRail să afişeze sub player o serie de preview-uri de reclame targetate şi relevante la conţinutul video respectiv.
Opt-in
Cei care vizualizează video-ul publicat pot opta să dea click pentru a vizualiza o reclamă video care îi interesează. Devreme ce sistemul se bazează pe click-to-play, advertiserii plătesc doar când cineva alege să vizualizeze o reclamă.
Advertising video targetat şi contextual
Pentru a fi siguri că acest model de opt-in advertising funcţionează, algoritmii LiveRail selectează dinamic reclamele care sunt oferite fiecărui utilizator bazându-se pe o varietate de factori cum ar fi: relevanţa reclamei, reputaţia reclamei, popularitatea reclamei, targetarea campaniei, bugetul campaniei şi bineînţeles suma dispusă a fi plătită de un advertiser pntru o vizualizare (bid per view). Toate acestea dau advertiserilor un înalt nivel de control asupra cine vede reclamele şi asupra bugetului lor dar îmbunătăţeşte în acelaşi timp relevanţa reclamelor văzute de către utilizatori.
Drepturi de autor
Publisherii îşi reţin drepturile de autor deoarece LiveRail nu este realizat pe un model gen YouTube. Nu afişăm video-urile nicăieri public ci doar publisherul are dreptul de a publica un video, unde doreşte acesta.