Compania Mondelez este pe cale să lanseze o ciocolată rezistentă la căldură

Un tip de ciocolată rezistentă la căldură, destinată în special pieţelor din Africa şi alte zone fierbinţi din lume, este pe cale a fi lansată de firma Mondelez International, a declarat joi un responsabil al companiei de snack-uri.

Compania, care are în portofoliu branduri precum Cadbury sau Oreo, lucrează la acest gen de ciocolată de zece ani, potrivit lui Lawrence MacDougall, preşedintele Mondelez pentru Europa de Est, Orientul Mijlociu şi Africa (EEMEA), care însă a refuzat să ofere o dată exactă pentru lansare.

MacDougall nu a dat niciun detaliu privind conţinutul ciocolatei, ce gust are sau cum va fi numită, însă a precizat că aceasta ar putea rezolva problemele cu care se confruntă Mondelez şi alţi producători de snack-uri în Africa Subsahariană, unde mâncarea este uneori lăsată afară pe tarabele pieţelor ore în şir, în arşiţă.

"Poate rezista la 40 de grade fără să se lichefieze", a declarat responsabilul pentru agenţia britanică de presă. "Am lansat brevetul anul trecut. Se află în dezvoltare în prezent şi plănuim s-o comercializăm foarte curând. Va fi destinată pieţelor unde ne confruntăm cu probleme legate de climă şi spaţiile de vânzare cu amănuntul", a adăugat MacDougall.
Deşi lanţurile de supermarketuri precum Massmart din Africa de Sud şi Uchumi din Kenya se extind în Africa, există relativ puţine spaţii de vânzare unde ciocolata poate fi ţinută la rece, a afirmat responsabilul. "Dacă mergi într-o piaţă deschisă din Lagos, nu vei găsi multe locuri unde este răcoare. Pe măsură ce supermarketurile se extind, ne va fi mai uşor, dar acum vrem să ne mişcăm repede", a continuat acesta.

Confruntată cu pieţe mature în SUA şi Europa, firma Mondelez mizează pe economiile emergente pentru a-şi stimula creşterea.

Deşi Africa are o populaţie de un miliard de persoane, din care două treimi au sub 35 de ani, vânzările de pe acest continent au reprezentat doar 26% din profitul realizat de departamentul EEMEA al companiei în 2012. Pentru a-şi mări vânzările în regiune, Mondelez intenţionează să-şi facă produsele mai accesibile pentru consumatorii cu venituri mici, de exemplu prin pachete de Oreo cu doi biscuiţi în loc de doisprezece. De asemenea, compania vinde în prezent pachete cu o singură gumă de mestecat în ţări precum Egipt sau Maroc.

Compania Mondelez plănuieşte să-şi mărească investiţiile pe pieţele emergente cu 100 de milioane de dolari anul acesta şi cu până la 300 de milioane de dolari în 2015.
Sursa: Agerpres