Departamentul de Comunicare al operatorului nu a dat niciun comunicat de presă deși problema persistă de câteva ore. Clienții au luat cu asalt pagina de Facebook a Orange și numai la presiunea acestora a publicat un mesaj prin care spune că au fost secționate cabluri de fibră optică.
Mesajul Orange de pe Facebook:
Salut, momentan, o parte dintre clientii nostri intampina dificultati in accesarea serviciilor de voce si date, precum si a aplicatiilor Orange. Aceasta situatie se manifesta ca urmare a sectionarii multiple in reteaua de fibra optica. Colegii nostri din departamentul Tehnic lucreaza deja la remedierea problemei. Ne cerem scuze pentru neplaceri si iti multumim pentru intelegere. Revenim imediat ce avem noutati.
Un alt operator care a mai avut probleme în trecut a fost Telekom.
ANCOM a sancţionat Telekom Romania Mobile Communications pentru nerespectarea obligației prevăzute în Licența de utilizare a frecvențelor radio deținută de a se asigura ca indisponibilitatea rețelei este mai mică de 35 de minute pentru o perioadă de 6 luni.
CITEȘTE ȘI Ultima oră! Reţeaua ORANGE a picat! Mulţi utilizatori nu pot face apeluri sau folosi internetul. Reacţia companiei Orange
Conform obligațiilor asumate prin licența de utilizare a frecvențelor radio, furnizorul trebuie să se asigure că indisponibilitatea rețelei nu depășește 35 de minute pe o perioadă de 6 luni. Pentru că indisponibilitatea rețelei a avut consecințe grave, afectându-le utilizatorilor posibilitatea de a realiza convorbiri, de a accesa serviciile de poștă electronică, de a accesa serviciile de supraveghere de la distanță a persoanelor sau de a telecomanda dispozitive de siguranță/protecție, Telekom Mobile a primit o amendă în valoare de 600.000 de lei.
Răspunsul oficial al operatorului
”Astăzi, începând cu ora 14:34, o parte dintre clienţii noştri au întâmpinat dificultăţi în accesarea serviciilor de voce şi date, precum şi a aplicațiilor Orange. Această situaţie a apărut ca urmare a unor secționări multiple simultane ale magistralelor principale de fibră optică în județele Bistrița-Năsăud, Brașov și Mehedinți. Echipele noastre tehnice au intervenit prompt pe teren și au repus serviciile în funcțiune gradual, începând cu ora 16:40. Serviciile au revenit la parametri normali de funcționare la ora 17:40”, se arată în răspunsul operatorului.
Alunecare de teren în Mehedinți
“Secționările care au afectat rețeaua de fibră optică au fost cauzate de o alunecare de teren în județul Mehedinți și de lucrări de construcții civile, fără legătură cu rețeaua Orange, în județele Brașov și Bistrița-Năsăud. Din păcate, astfel de situații nu sunt izolate, doar anul trecut ne-am confruntat cu peste 1.200 de incidente de secționare a fibrei, majoritatea fără impact asupra serviciilor oferite clienților noștri. De regulă, acestea nu au impactul avariei de astăzi, deoarece în rețeaua Orange folosim dublă protecție și, în anumite cazuri, chiar triplă protecție a infrastructurii de fibră optică. Situația excepțională de astăzi a apărut din cauza faptului că toate cele trei inele de protecție a magistralelor principale de fibra optică au fost secționate simultan, conducând la izolarea unor echipamente și platforme de servicii critice pentru rețea.Regretăm disconfortul creat și le mulțumim clienților noștri pentru înțelegere”, au concluzionat oficialii Orange.