Compania Bitdefender, lider de piață în România şi cel mai mare exportator de software, a investit recent sute de mii de euro pentru a reîmprospăta brandul, iar oficialii companiei au declarat pentru Capital că doar bugetul de marketing pentru comunicare digitală se ridică la 10 milioane de euro.
Compania Bitdefender a trecut printr-un proces de rebranding în urmă cu trei ani, eveniment major la care au participat peste 150 de jurnalişti din întreaga lume. Recent compania a efectuat o reîmprospătare a brandului.
“Toate brandurile evoluează pentru a rămâne relevante, iar evoluția nu presupune schimbări în poziționare, schimbarea radicală a elementelor de identificare sau a sloganului. Din 2011, de la rebranding, tehnologia Bitdefender a evoluat exponențial, iar noile coordonate de brand reflectă practic această dezvoltare tehnologică. Această evoluție a brandului a fost comunicată în același timp cu lansarea noii linii de produse pentru consumatorii individuali – Bitdefender 2015. Aceste produse au fost deja recunoscute pentru performanța tehnologică. Publicația americană PCMag a acordat către Bitdefender distincția Editor’s Choice în urma review-urilor realizate în luna iulie”, a declarat Ciprian Istrate Global Marketing Director Bitdefender.
Legat de costurile acestui proces Istrate a precizat că partea de producție s-a ridicat la aproximatv 100.000 de euro, iar comunicarea a fost și ea de ordinul sutelor de mii de euro, în doar cinci săptămâni de la lansare.
Bitdefender este lider de piața în România. Tot procesul de cercetare și dezvoltare de produs se realizează din România, iar strategiile de abordare a pieței globale se realizează tot de aici. Bitdefender este recunoscut ca fiind un produs de securitate de top. În ultimii 3 ani, Bitdefender s-a detașat în topurile independente de competitori și a obținut rezultate net superioare în evaluările AV-Test și AVComparatives, cele mai importante instituții de testare din industrie.
Bitdefender are 4 birouri în ţară în oraşele Iași, Cluj, Timișoara și București. De asemenea, în afara ţării, există birouri locale în Statele Unite (două), Germania, Spania, Marea Britanie şi Dubai.
“Odată cu rebrandingul din 2011, brand awareness-ul Bitdefender a intrat pe o creștere susținută. Astfel, în 3 ani brand awareness-ul nostru s-a triplat în Statele Unite ale Americii, până la 13%, s-a dublat în Germania – până la 30%, în Franța este mai mare de 55%, iar în România suntem top of mind cu un brand awareness de 97%, potrivit studiilor realizate anul acesta de Daedalus Millward Brown. La ora actuală peste 500 de milioane de utilizatori folosesc tehnologiile Bitdefender la nivel global.
Fiind o companie globală Bitdefender investeşte zeci de milioane de euro în promovare. “Peste 100 de oameni lucrează în marketing și comunicare în Bitdefender, dintre care trei sferturi sunt în România. Strategiile globale de marketing sunt realizate aici și adaptate și executate pe fiecare regiune în parte în funcție de specificul pieței (SUA, Germania, Spania, Bazilia, Italia, Franța, Marea Britanie, Australia, etc). Bugetul nostru de marketing depășește 10 milioane dolari doar pe comunicare digitală”, a precizat Istrate.