Situația economică a Tarom nu este una solidă
Miercuri, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a subliniat că situația economică a Tarom nu este una solidă. În context, el speră că odată cu primirea asistenței financiare de la Comisia Europeană, va începe un proces de reorganizare economică necesară.
Acest proces ar putea implica decizii impopulare, dar esențiale pentru salvarea companiei, conform ministrului.
”Tarom deocamdată trebuie să facă următorul lucru, să primească până la sfârşitul lunii acel ajutor de la Comisia Europeană. Tarom-ul nu este într-o formă economică de invidiat şi, şi dacă nu vi-o spun eu, o ştiţi foarte bine.
Trebuie să găsească, după această etapă care sper eu că se va încheia în perioada următoare, odată cu primirea acelui ajutor de la Comisie, să intre într-o etapă de reorganizare economică.
Asta va însemna de multe ori poate decizii care nu sunt foarte aplaudate dar absolut necesare, dacă vrem să salvăm Tarom”, a afirmat ministrul într-o conferinţă de presă.
Tarom trebuie să intre într-o etapă de reorganizare
El a menționat că, la aproximativ o lună și ceva după ce a preluat funcția, s-a întâlnit cu omologul său bulgar. Potrivit lui, compania aeriană națională din Bulgaria a fost închisă undeva la sfârșitul anilor ’90, acum aproximativ 25 de ani.
Odată cu primirea ajutorului de la Comisie, Tarom trebuie să intre într-o fază de reorganizare. Ministrul a mai spus că trebuie să fie receptivi la orice propunere care ar contribui la stabilirea unor principii economice solide pentru companie.
”Şi acum reproşează bulgarii autorităţilor, indiferent de guvern, preşedinte, că nu au o companie naţională. Eu spun că, odată cu primirea acestui ajutor de la Comisie, noi trebuie să intrăm la Tarom într-o perioadă de reorganizare şi să suntem deschişi la orice fel de propuneri care să ducă la aşezarea Tarom pe nişte principii economice solide”, a subliniat ministrul.
Ministerul vrea să salveze compania națională
De asemenea, ministrul Sorin Grindeanu a mai spus că scopul instituției pe care o conduce este de a găsi soluții. El spune că dorește ca Tarom să fie salvată.
El a mai adăugat că a încercat să găsească soluții și săptămâna trecută, când a fost în Orientul Mijlociu.
Sorin Grindeanu a mai spus că o comisie mixtă de oameni din Emirate vor veni joi în București.
”Nu intră în discuţie dorinţa noastră de a găsi orice fel de soluţii, inclusiv parteneriate care să ducă la acest scenariu fericit. Am căutat acest lucru, inclusiv săptămâna trecută, când am fost cu premierul în zona Golfului, în zona Qatar şi Emirate. Mâine avem o comisie mixtă oamenii de afaceri din Emirate, după vizita noastră, care va avea loc la Bucureşti. Încercăm să găsim soluţii pentru Tarom”, a subliniat Grindeanu.
Ministrul a remarcat că o companie de dimensiunea Taromului ar avea în mod obișnuit aproximativ 500 sau 600 de angajați. Dintre aceștia, 90% ar fi personal navigant.
Potrivit ministrului Sorin Grindeanu, numărul de angajați este dublu în cazul Taromului.
Fondată la 18 septembrie 1954, Compania Națională de Transporturi Aeriene Române (TAROM) și-a extins operațiunile către majoritatea țărilor europene în câțiva ani de la înființare. În 1966, TAROM a realizat primul zbor transatlantic.