Primul magazin sub acest brand a fost deschis în Marsilia, în anul 1992. În prezent, colecţiile vestimentare La Compagnie des Petits pot fi admirate în peste 200 de magazine monomarcă.
Compania franceză a început procesul de selecţie a unui partener MasterFrancizat pentru a dezvolta o reţea şi pe piaţa autohtonă. Din punct de vedere financiar, investiţia totală iniţială necesară pentru deschiderea unei unităţi La Compagnie des Petits este de aproximativ 90.000 de euro. Din această sumă, taxa de intrare în reţeaua de franciză (pentru prima unitate deschisă) reprezintă 12.000 de euro. La aceasta se adaugă costurile pentru amenajarea spaţiului – aproximativ 45.000 de euro – şi cele necesare pentru achiziţionarea stocului iniţial de marfă – circa 30.000 de euro.
În general, suprafaţa recomandată pentru o unitate La Compagnie des Petits este de aproximativ 70 de metri pătraţi, iar localizarea acesteia trebuie să vizeze marile centre comerciale din oraşele importante ale ţării. Francizorul oferă potenţialului său partener asistenţă în campania de promovare şi lansare a unităţii, dar şi suport constant pe durata întregului contract de franciză. Viitorul partener francizat trebuie să aibă o experienţă minimă în retail, să fie o persoană dinamică, implicată şi dedicată în totalitate businessului.
Echipa La Compagnie des Petits propune consumatorilor din România un stil vestimentar viu colorat, cu articole din ţesături fine, imprimeuri şi broderii. Articolele vestimentare ce poartă această marcă, create pentru trei segmente diferite de vârstă (0 – 18 luni, 3 luni – 3 ani şi 3 – 10 ani), formează cele două colecţii anuale: primăvară-vară şi toamnă-iarnă.
Expansiunea teritorială a conceptului internaţional La Compagnie des Petits în sistem de franciză a început în anul 1994, în prezent reţeaua fiind formată din 53 de unităţi proprii şi 113 unităţi în franciză, localizate atât în Franţa, cât şi pe alte pieţe internaţionale, cum ar fi Belgia, Luxemburg, Portugalia, Tunisia, Spania, Arabia Saudită şi Asia.