The Next Web Conference este unul dintre cele mai importante evenimente europene din domeniul web, conferinţa ajungând anul acesta la cea de-a şasea ediţie.
“Am considerat că The Next Web Conference ne oferă cadrul ideal pentru lansarea acestui nou serviciu, Special Deals fiind o premieră mondială în domeniul aplicaţiilor pentru rezervări hoteliere”, a declarat Alexandru Lăpuşan, CEO Zitec.
Dacă până de curând, turiştii care îşi planificau singuri excursiile studiau diverse oferte financiare şi review-uri pe diferite site-uri de profil, HotelPeeps prezintă recomandări de hoteluri din partea prietenilor de pe Facebook, care au fost deja în acel oraş sau staţiune.
De asemenea, HotelPeeps.com oferă utilizatorilor şi posibilitatea de a consulta rapid ofertele speciale ale hotelurilor din circa 30 de destinaţii, numărul acestora fiind în continuă creştere. Astfel, dacă un client doreşte să se cazeze la un preţ cât mai avantajos într-un anumit oraş în următoarele 4 luni, acesta poate găsi perioada optimă cu ajutorul Price Trends, funcţionalitate lansată tot de Zitec, în toamna anului 2010. Price Trends afişează într-un format grafic uşor de urmărit fluctuaţia preţurilor pentru cazare la hotelurile dintr-un anumit oraş.
Prin intermediul aplicaţiei Special Deals, utilizatorii pot vizualiza un top al celor mai bune oferte la un anumit hotel dintr-o destinaţie aleasă sau pentru toate hotelurile din oraşul respectiv. Ofertele identificate prin intermediul Special Deals reprezintă cel mai bun discount pe care utilizatorul îl poate obţine la o unitate de cazare în raport cu preţurile medii ale hotelurilor similare din acelaşi oraş.
“O dată cu Special Deals am lansat şi serviciul Alerte. Prin intermediul acestuia, utilizatorii HotelPeeps primesc săptămânal newslettere cu cele mai bune oferte pentru hotelurile şi destinaţiile alese de ei. În curând, utilizatorii vor beneficia şi de alerte în timp real, atunci când este reperată o ofertă specială, care se potriveşte cerinţelor acestora”, a mai spus Alexandru Lăpuşan.
Potrivit CEO-ului Zitec, reducerile afişate de Special Deals pot ajunge chiar şi până la 50% comparativ cu preţul pieţei. De exemplu, în acest moment, aplicaţia indică un preţ de 80 de euro pentru o noapte de cazare într-un un hotel de 2 stele din Amsterdam începând cu 11 iunie, în timp ce preţul mediu pentru alte hoteluri similare din acelaşi oraş se ridică la peste 134 de euro. În acest caz, reducerea depăşeşte 40%.
Pentru Praga, aplicaţia recomandă un hotel de 3 stele la un preţ de 59 de euro pentru o noapte de cazare începând din data de 2 mai, în condiţiile în care preţul mediu pentru alte hoteluri similare se situează în jurul sumei de 77 de euro, reducerea fiind în acest caz de peste 34%.
“Aplicaţiile de rezervări hoteliere existente în acest moment pleacă de la premisa că se doreşte vizitarea unei anumite destinaţii exact într-o anumită perioadă de timp, cumpărătorul fiind nevoit să încerce mai multe variante până găseşte varianta cea mai bună. HotelPeeps este o abordare diferită: se presupune că se doreşte optimizarea costurilor pentru o anumită deplasare, având date de sosire şi plecare flexibile”, a explicat Lăpuşan.
Acesta a mai adăugat că printre clienţii aplicaţiei se numără atât utilizatori finali, persoane care călătoresc şi care achiziţionează servicii hoteliere online, cât şi agenţii de turism, precum Paravion.ro.
După aproximativ 7 luni de la lansarea HotelPeeps, numărul de oferte curente disponibile este de 1,5 milioane, în timp ce numărul de oferte reţinute în istoric depăşeşte 5,5 milioane.
Din punct de vedere tehnic, soluţia Zitec este realizată în PHP şi utilizează platforma de cloud-computing oferită de Microsoft, Windows Azure. HotelPeeps a primit în această lună şi o recunoaştere de top, aplicaţia fiind premiată în cadrul primului concurs de dezvoltare de aplicaţii pe Windows Azure, organizat de Microsoft România.
HotelPeeps este şi cea mai apreciată aplicaţie românească Facebook, fiind lansată de Zitec în luna martie 2010 şi premiată în cadrul festivalului Webstock 2010. Până în prezent, aplicaţia Facebook a atras peste 15.000 de utilizatori, majoritatea dintre aceştia fiind din România, iar numărul acestora continuă să crescă, compania românească începând promovarea aplicaţiei şi în ţările vest europene, SUA şi Canada.
The Next Web Conference are loc în perioada 27-29 aprilie la Amsterdam şi reuneşte peste 1.200 de companii de renume, start-up-uri, freelanceri din domeniul web, dar şi bloggeri, creând un spaţiu de networking şi discuţii de interes pentru firme de pe întreg continentul.