Este vorba despre Trei Brutari, o mare companie din România produce cea mai vândută pâine la nivel național, brandul „Boierească”.
Aceasta a fost achiziționată de grupul mexican Bimbo, cea mai mare companie de panificație din lume, potrivit Profit.
Această companie a fost achiziționată de grupul mexican Bimbo
Amintim că Trei Brutari produce pâine de 15 ani. Totodată, este printre cei mai mari producători și comercianți de produse de panificație din România.
Firma are sediul în Târgoviște, unde deține și o fabrică, dar și alte două unități de producție în Iași și Buzău.
Trei Brutari este în Top 5 al producătorilor și comercianților de produse de panificație din România, cu trei fabrici, la Târgoviște, Iași și Buzău.
Printre brandurile cu notorietate din portofoliu se numără „Boierească”, cea mai vândută pâine la nivel național.
Alte branduri populare sunt Stela Franzelă, Chef Papa, Grand Papa și Poieni. Ultima este o marcă cu o istorie de peste 50 ani în industria biscuiților din România.
Anul trecut, compania a avut afaceri de 176,5 milioane lei, față de 149,5 milioane lei în 2022.
Totodată, a înregistrat un profit net de 40,9 milioane lei, în creștere de la 18,4 milioane lei în anul precedent.
Numărul de angajați a urcat de la aproape 370 de angajați la 406 salariați.
Bimbo are venituri anuale de 22 de miliarde de dolari
Bimbo, grupul mexican care a achiziționat compania, are venituri anuale de 22 de miliarde de dolari. Grupul a intrat pe piața din România anul trecut, când a preluat Vel Pitar.
Achiziția include mai multe fabrici din România. În primul rând, este vorba despre o nouă fabrică de pâine din Craiova, cu afaceri de peste 53 de milioane de euro și 133 de angajați.
Este vizat și o franciză a Vel Pitar din Brăila, cu afaceri de 73 de milioane de lei și 215 angajați.
Altă fabrică achiziționată este una de panificație de lângă Timișoara, cu afaceri de peste 21 de milioane de lei și 63 de angajați.
Grupul Bimbo și-a consolidat poziția de lider global în produse alimentare
Odată cu achiziția Vel Pitar compania cu sediul central în Mexic și-a consolida poziția în 34 de țări de pe 4 continente.
„Suntem deosebit de încântați să ne extindem într-o piață nouă și să integrăm în familia noastră un număr semnificativ de mărci cunoscute în categoria de panificație, din dorința noastră de a oferi consumatorilor noștri produse realizate cu ingrediente nutritive și rețete clasice și natural”, a declarat Rafael Pamias, COO and Chief Sustainability Officer of Grupo Bimbo.
Grupo Bimbo este liderul și cea mai mare companie din lume din domeniul panificației și un jucător important în piața de produse de impuls.
Grupo Bimbo deține 214 facilități de producție și peste 1600 de centre de vânzare plasate strategic în 34 de tări de pe teritoriul a 4 continente: America, Europa, Asia și Africa.