"Comisia Europeană conştientizează că, la ora actuală, există o mare lipsă de încredere în companii. Publicul a pierdut de doi sau trei ani încrederea în companii şi obiectivul Comisiei este să restabilească această încredere", a spus Dehelean.
Acesta a adăugat că, până acum, practicile de responsabilitate socială corporativă (CSR) s-au limitat mai ales la simple donaţii, la acte caritabile orientate către diverse categorii defavorizate, cum ar fi copii şi bătrâni.
"Nu suntem pregătiţi pentru adevărata transparenţă în business, companiile nu sunt pregătite să răspundă întrebărilor presante şi urgente ale publicului", a afirmat Dehelean. El a mai subliniat că "nu se poate ieşi altfel din criză decât prin transparenţă şi prin renunţarea la profitul fără margini, fără responsabilitate".
Referindu-se la evenimentul al cărui organizator este, Dragoş Dehelean a apreciat că România are nevoie de astfel de exemple din alte ţări pentru a vedea "cum se comportă acolo companiile în contextul unei societăţi civile mult mai active, care urmăreşte cu mult mai multă atenţie activitatea companiilor".
Un exemplu dat în acest sens a fost poziţia societăţii civile din Marea Britanie şi Franţa pentru care contează de unde provine ciocolata pe care o mănâncă – "dacă provine din ţări în curs de dezvoltare unde se foloseşte munca sclavilor este o problemă pentru francezi sau germani".
Întrebat despre modul cum pot fi ‘"convinse" companiile să adopte o atitudine responsabilă, Dragoş Dehelean a menţionat reacţia publicului, semnalele de alarmă trase de societatea civilă, precum şi intervenţia în "spaţiul legislativ".
În încheiere, acesta a arătat că se află în pregătire o Directivă Europeană care va obliga toate companiile cu mai mult de o mie de angajaţi să-şi raporteze impactul social şi de mediu.
"Directiva va fi publicată până la finalul primului semestru şi va intra în legislaţia naţională a tuturor statelor membre, deci şi a României, probabil la începutul anului 2013", a declarat directorul portalului ResponsabilitateSociala.ro.
Marţi şi miercuri se desfăşoară, în Bucureşti, a doua ediţie a conferinţelor ‘European CSR Lessons’. Participă 13 invitaţi din zece ţări şi reprezentanţi ai şapte companii de top din România. Sunt prezentate studii de caz şi iniţiative ale unor companii româneşti şi străine al căror comportament responsabil ajută la rezolvarea unor probleme ale societăţii, ale economiei sau ale mediului înconjurător.