Într-un comunicat de presă al Asociaţiei Companiilor Aeriene Europene (AEA) se estimează că în pregătirea planurilor de zbor, 'companiile aeriene ar trebui să se poată baza pe o evaluare independentă a riscurilor, mai degrabă decât pe informaţiile furnizate doar de guverne şi autorităţile de control al traficului aerian'.
'Doborârea zborului Malaysian Airlines MH17, care zbura în spaţiul aerian internaţional aprobat, ridică semne de întrebare cu privire la modul în care sunt făcute evaluările de risc', a declarat preşedintele AEA, Athar Husain Khan. 'Împreună cu Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni cerem o dezbatere internaţională cu privire la regulile care guvernează securitatea spaţiului aerian', se arată în comunicatul de presă.
Survolarea zonelor de conflict de către avioanele de linie nu face obiectul unor reglementări precise, deciziile sau recomandările putând fi luate la diferite niveluri.
Fiecare ţară poate să-şi închidă o parte sau întreg spaţiul aerian. La nivel european, companiile aeriene respectă deciziile Eurocontrol, entitatea care gestionează spaţiul aerian, şi AESA, Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei (AESA), iar la nivel mondial respectă directivele Organizaţiei Internaţionale a Aviaţiei Civile (OACI).
SURSA: Agerpres