Mai multe surse din industria aeronautică au vorbit recent despre efectul sancțiunilor occidentale asupra companiilor aeriene rusești. Potrivit acestora, unele companii au început să îşi dezmembreze avioanele pentru a obţine piesele de schimb pe care nu le mai pot cumpăra din străinătate.
Așadar, companiile aeriene ruseşti, printre care și transportatorul de stat Aeroflot, au început să îşi dezmembreze avioanele pentru a obţine piesele de schimb pe care nu le mai pot cumpăra din străinătate din cauza sancţiunilor occidentale.
Amintim că situația a apărut în contextul în care sancțiunile impuse Moscovei după ce Rusia a invadat Ucraina la finele lunii februarie au împiedicat companiile aeriene ruseşti să obţină piese de schimb sau să facă lucrări de mentenanţă la avioane în Occident.
Trebuie menționat că aceste măsuri sunt în linie cu sfaturile furnizate în luna iunie de Guvernul rus companiilor aeriene pentru a utiliza o parte din avioane pentru piese şi a asigura astfel că restul avioanelor produse în străinătate vor continua să zboare, conform informațiilor transmise transmise de reuters.com
Cea mai mare parte a avioanelor folosite de companiile aeriene ruseşti sunt produse în Occident
Potrivit sursei menționate, cel puţin un avion rusesc de tip Sukhoi Superjet 100 şi un avion Airbus A350, ambele operate de Aeroflot, sunt în momentul de față blocate la sol unde sunt dezmembrate pentru piese de schimb, a declarat o sursă din apropierea acestui dosar.
Chiar dacă cea mai mare parte a avioanelor folosite de companiile aeriene ruseşti sunt aparate produse în Occident, până şi avioanele de pasageri Sukhoi Superjet asamblate în Rusia sunt dependente de componentele produse în străinătate.
Practica de a dezmembra un avion pentru ca alte avioane să poată zbura în continuare este în mod frecvent asociată cu dificultăţile financiare întâmpinate de o companie aeriană însă nu s-a întâmplat niciodată la o asemenea amploare precum cea prognozată că va avea loc în Rusia.
Aproximativ 80% din flota Aeroflot constă din avioane Boeing şi Airbus. La finele anului trecut, compania aeriană rusească deţinea 134 de avioane Boeing şi 146 de arate Airbus, precum şi 80 de avioane ruseşti de tip Sukhoi Superjet-100.
Pe baza datelor furnizate de Flightradar24, aproximativ 50 de avioane Aeroflot, adică 15% din flota sa, nu au mai decolat începând de la finele lunii iulie. În plus, trei dintre cele şapte avioane de tip Airbus A350s operate de Aeroflot, inclusiv un avion care acum este dezmembrat pentru piese de schimb, nu au mai decolat de trei luni.