Companiile afectate de criză se mută în „birouri virtuale”

Închirierea de spaţii de birouri pentru perioade scurte de timp a fost o soluţie folosită în ultimii ani în special de firmele care testau anumite pieţe. Companiile lovite de recesiune, care încearcă să îşi diminueze costurile imobiliare, sunt şi ele interesate, în ultimul timp, de această variantă. Îşi echipează angajaţii cu telefoane inteligente şi cu laptopuri şi îi mută din sedii în „birouri virtuale”. Contextul economic dificil din ultimele luni î

Închirierea de spaţii de birouri pentru perioade scurte de timp a fost o soluţie folosită în ultimii ani în special de firmele care testau anumite pieţe. Companiile lovite de recesiune, care încearcă să îşi diminueze costurile imobiliare, sunt şi ele interesate, în ultimul timp, de această variantă. Îşi echipează angajaţii cu telefoane inteligente şi cu laptopuri şi îi mută din sedii în „birouri virtuale”.

Contextul economic dificil din ultimele luni îi obligă pe angajatori să caute tot mai insistent variante flexibile privind reducerea costurilor imobiliare, susţin experţii companiilor specializate în soluţii de amenajare a spaţiilor de lucru.

„Companiile au creat o nouă generaţie de angajaţi mobili care nu au nevoie în permanenţă de un birou, dar necesită un mediu de lucru profesionist şi servicii de asistenţă la cerere. Birourile virtuale s-au dovedit populare printre companiile care doresc să îşi diminueze costurile operaţionale”, susţine Mark Dixon, CEO al Regus Group, companie care oferă deja astfel de servicii pentru firme importante din întreaga lume.

Lucrezi de acasă şi te întâlneşti cu clienţii în „biroul virtual”

Practic, companiile îşi ajută angajaţii să îşi amenajeze birouri acasă şi le oferă posibilitatea de a utiliza „birouri virtuale” în loc să se deplaseze până la sediu.

În momentul în care au nevoie de facilităţi situate central pentru întâlnirile cu clienţii, angajaţii apelează la serviciile unei firme specializate, care deţine spaţii de birouri în centre de afaceri de prestigiu şi care oferă personal de asistenţă fără cheltuielile asociate angajării şi menţinerii unui post de asistent permanent.

Aceeaşi firmă specializată preia corespondenţa şi o direcţionează către consultanţii companiei-client şi gestionează, de asemenea, apelurile telefonice, transferându-le direct către angajaţi.
 
Costurile, calculate pe punct de lucru

Pentru „birourile virtuale” oferite de firmele specializate în soluţii de amenajare a spaţiilor de lucru, chiria nu se calculează în raport cu metrul pătrat, ci pe punct de lucru, în condiţiile în care în respectivele sedii se oferă toate serviciile necesare unui full office, de la Internet şi secretară, până la telefoane, copiatoare şi locuri de parcare. Preţul unui punct de lucru variază şi în funcţie de amplasamentul clădirii.

Potrivit calculelor realizate de Regus, companiile îşi pot diminua costurile imobiliare cu până la 60-80% prin implementarea strategiilor privind spaţiile de lucru flexibile.