Compania procesează lunar peste 700 de cereri şi plasează aproximativ 400 de candidaţi clienţilor din România, prin toate diviziile de recrutare, Permanent Placement, Professional & Executive Search. 

Potrivit comunicatului, creşterea generalizată a pieţei muncii, cu mult peste creşterea Produsului Intern Brut, este susţinută de dezvoltarea rapidă a economiei globale şi a celei naţionale, la care se adaugă competenţele naţionale pe care angajaţii din România le pun la dispoziţia investitorilor globali. Astfel, cererea de candidaţi vine din partea noilor jucători globali care intră pe piaţă, dar şi a celor deja stabiliţi, indiferent de mărimea lor. 

„Multe afaceri noi migrează spre România, marile companii multinaţionale localizate aici îşi dezvoltă businessul existent. Deficitul în zona de IT, la toate nivelurile, a trecut de 35% faţă de cerere, iar facultăţile nu reuşesc să livreze suficienţi candidaţi cu competenţele relevante. În zona de Finance, pe procese de tranziţie, se simte o lipsă relativă de candidaţi cu experienţă – în orice moment sunt aproximativ 1.200 de poziţii deschise, noi sau de înlocuire. În sales/suport a crescut cererea candidaţilor cunoscători a minim 2-3 limbi străine’, declară Marga Radu, Professional & Permanent Placement Director, Adecco România. 

Conform companiei, tehnologia şi modelul de business bazat pe raţionalizarea costurilor împinge companiile internaţionale către digitalizarea totală. Această tranziţie solicită specialişti în domeniul analizei datelor, produse IT, social media. Poziţii ca Master Data Product, Social Media Specialist au devenit astfel extrem de cerute faţă de anii trecuţi. 

De asemenea, compania precizează că angajatorii fac eforturi pentru a păstra şi a atrage candidaţii valoroşi, care pot contribui rapid la dezvoltarea produselor/serviciilor lor. De exemplu, în domeniul IT, există o creştere a salariilor de aproximativ 10% faţă de anul precedent, dar companiile din domeniu pun tot mai mult accentul pe proiectele/tehnologiile în care îi implică pe angajaţi şi pe programul şi condiţiile de lucru. 

„Mulţi clienţi ne spun că avem salarii aproape egale de cele din vestul Europei în domeniul IT, iar dacă această creştere va continua, pot reconsidera investiţiile în România. Totuşi interesul pentru România şi competenţele locale este în creştere, lunar ne întâlnim cu investitori noi”, a mai declarat Marga Radu. 

Adecco estimează că piaţa de recrutare va creşte în continuare, iar serviciile devin mai complexe, se pune accentul pe soluţii personalizate, cu focus pe calitate. 

Adecco România este un jucător din domeniul resurselor umane, cu o cotă de piaţă de aproximativ 30% şi cu o cifră de afaceri de 80 de milioane de euro, în 2016. Adecco România gestionează peste 7.500 de persoane angajate temporar, are o bază de date cu peste 600.000 de candidaţi şi deserveşte zilnic peste 600 de clienţi. Echipa Adecco numără în România 200 de persoane, iar serviciile oferite au o plajă foarte largă, de la recrutare şi selecţie, la outsourcing, recrutare în masă, dar şi outplacement şi training. 

AGERPRES