Estimările reprezentanţei Asisoft iau în calcul datele Uniunii Naţionale ale Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare /UNSAR/, conform cărora pierderea medie la companiile de asigurări care activează în România a crescut de la 2,7 milioane euro, în 2007, la peste 6 milioane de euro, şi faptul că asigurările auto reprezintă peste 50% din piaţa locală de asigurări.
Asisoft furnizează soluţii informatice companiilor de asigurări pentru prevenirea fraudelor la subscriere în cazul asigurărilor auto. Firmele care utilizează aceste aplicaţii (circa 40% din piaţa asigurărilor CASCO) au reuşit în 2013 să identifice şi să respingă la asigurare maşini însumând fraude potenţiale de 75 milioane euro, a precizat Boghian.
Reprezentantul Asisoft a menţionat că parcul auto românesc, de 5 milioane de vehicule, a îmbătrânit în primul trimestru din 2014, în pofida creşterii vânzărilor de automobile noi, de la o vârstă medie de 10,2 ani la 10,7 ani. De asemenea, vârsta medie a maşinilor asigurate CASCO în România a urcat de la 6,7 ani la 7,2 – 7,3 ani.
'Clienţii asiguratorilor din România au maşini prea vechi ca să mai aducă prime mari în buzunarul asiguratorilor', a mai spus Boghian.
SURSA: Agerpres