Mai mult, numărul de posturi nou create în 2012 va fi mai mare cu 13,4% faţă de 2011.   Majoritatea posturilor ce vor fi deschise în 2012 se vor adresa specialiştilor din Bucureşti, Iaşi şi Cluj, atât din zona entry-level cât şi middle management.
Potrivit sondajului ANIS, Capitala atrage peste 50% din intenţiile de angajare exprimate de companiile de IT pentru 2012, în timp ce oraşe precum Iaşi şi Cluj-Napoca atrag fiecare câte 24%, respectiv 13% din intenţile de angajare pentru anul viitor. Restul recrutărilor sunt anunţate în Timişoara, Braşov, Craiova, Târgu Mureş, Sibiu şi Suceava.
Peste jumătate dintre companiile respondente îşi doresc extinderea echipei pe segmentul de middle management, tendinţă care denotă nevoia companiilor IT de a forma o clasă de manageri care să asigure creşterea afacerilor din domeniu pentru următorii ani.
„In anii anteriori, companiile multinaţionale au influenţat puternic piaţa muncii prin deschiderea unor centre de suport dar şi de cercetare-dezvoltare. Dupa acest val în care cererea s-a orientat în principal către programatori şi specialişti în servicii IT, companiile autohtone de software trec într-o nouă etapă când au nevoie de o clasă de management în organigramă. Există o nevoie mare de middle manageri în piaţă şi dificultatea cu care sunt identificaţi pune probleme creşterii industriei. Companiile vor fi obligate să investească în formarea acestora pentru a-şi asigura o creştere susţinută.”, spune Andrei Pitiş, vicepreşedinte ANIS.
Printre specialiştii aflaţi la mare căutare în rândul companiilor software se află programatorii în Java, peste 55% dintre companiile respondente dezvoltând proiecte bazate pe această tehnologie, dar şi cei specializaţi în .Net şi PHP.
“Din ce în ce mai multe companii autohtone de software la comandă şi de servicii încep să evalueze posibilitatea diversificării activităţii prin crearea unor produse software. Crearea de proprietate intelectuală este singura posibilitate de a avea creşteri exponenţiale.  Pentru asta au nevoie de oameni de vânzări şi marketing. Astfel se deschid posibilităţi noi pentru specialiştii în vânzări şi marketing din alte industrii să se reinventeze în industria de software”, a încheiat Andrei Pitiş.