De asemenea, vor putea să transforme vehicule uzate cu o vechime mai mică de cinci ani în taxiuri, cu aprobarea Autorității de Transport Terestru (LTA).
Este una din cele mai recente revizuiri aduse sectorului transportului din Singapore. Acestea vizează servicii de taxi și servicii de închiriere de mașini private (PHC), menite să ajute companiile să gestioneze costurile și să oprească scăderea continuă a numărului de taxiuri din Singapore, potrivit StraitsTimes.
Echilibrarea concurenței între taxiuri și ride-sharing
În timpul dezbaterii privind bugetul Ministerului Transporturilor din Parlament, ministrul Transporturilor, Amy Khor, a spus că este o decizie menită să echilibreze concurența între taxiuri și ridesharing.
De asemenea, oferă operatorilor de taxi o mai mare flexibilitate în gestionarea costurilor și în creșterea flotelor de taximetre.
Khor a explicat că decizia de a permite vânzarea taxiurilor care au o vechime mai mare de trei ani va permite operatorilor să vândă mașinile insuficient utilizate și să reducă costurile de păstrare a acestora.
”Această flexibilitate suplimentară poate reduce riscurile operatorilor atunci când testează noi modele de taxi, cum ar fi vehiculele multifuncționale mai mari și mai scumpe, care pot deservi mai bine familiile mai mari”, a adăugat ea.
Toate taxiurile trebuie să îndeplinească standardele legale
Taxiurile trebuie transformate în alte scheme, pentru ca operatorul să le revândă. Durata de viață legală de 10 ani a taxiurilor va continua să se aplice vehiculelor după conversie. Între timp, transformarea vehiculelor uzate va oferi operatorilor de taxi o opțiune mai bună de a-și crește flotele, a mai spus Khor.
Toate vehiculele trebuie să îndeplinească standardele legale: să treacă inspecțiile pentru starea tehnică și să îndeplinească cerințele, cum ar fi spațiul minim al unui portbagaj.
55.000 de șoferi și taximetriști activi în Singapore
În prezent, există aproximativ 55.000 de șoferi și taximetriști activi în Singapore, comparativ cu 69.000 înainte de pandemia de Covid-19. „Vrem să creștem productivitatea maximizând fiecare cursă pe care o faceți”, a declarat directorul general al Grab Singapore, Yee Wee Tang. Grap Singapore este o companie de ridesharing, care susține că majoritatea pasagerilor au fost mulțumiți de serviciul pe care îl oferă compania.
De asemenea, șoferii sunt mulțumiți de îmbunătățirile aduse serviciului, 74% spunând că banii pe care i-au obținut dintr-o călătorie GrabShare au meritat timpul suplimentar pentru a prelua pasagerii din două locații diferite.