Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România, susținută de BVB, a publicat un indice, denumit VEKTOR, al companiilor listate care comunică cel mai bine cu investitorii. În total, au fost notate 78 de companii care au luat punctaj de la 0 (comunicare redusă) la 10 (comunicare excelentă).
Potrivit indicelui, primii cinci „câștigători” sunt Antibiotice Iași, Banca Transilvania, Nulearelectrica, Alro Slatina și însăși BVB. Pe listă se mai află și Petrom, MedLife ori Fondul Proprietatea.
Printre criteriile luate în calcul la măsuratoare sunt disponibilitatea echipei de relații cu investitorii, informații despre conducerea companiei și politica de remunerare, organizarea conferințelor telefonice dedicate rezultatelor financiare existența prezentării pentru investitori, publicarea comunicatelor de presă aferente raportărilor financiare, participarea la evenimente cu investitori, furnizara informațiilor financiare în format excel și altele.
Ce criteriu au îndeplinit
În total, au fost notate 78 de companii care au luat punctaj de la 0 (comunicare redusă) la 10 (comunicare excelentă). Cele mai multe companii au îndeplinit Criteriul 2 (57 companii) care se referă la disponibilitatea datelor de contact pentru echipa de Relația cu Investitorii și Criteriul 12 (50 companii) care se referă la furnizarea informațiilor despre prețul acțiunilor în cadrul website-ului emitentului.
Cine a elaborat metodologia
Metodologia a fost elaborată de către membrii ARIR, analiști financiari, profesioniști IR, consultanți și profesori. Aceasta va fi revizuită anual în luna martie. Analiza și evaluarea informațiilor publice disponibile, a website-ului și a secțiunii pentru relația cu investitorii (IR) au fost realizate de ARIR și Comisia de proiect, formată din 15 persoane (analiști de guvernanță corporativă, profesioniști IR, mediul academic, consultanți raportare non-financiară) în decembrie 2019.
Procesul de evaluare a fost revizuit în ianuarie de către Mazars, una dintre cele mai mari companii de audit și consultanță din lume, prezentă în 89 de țări și teritorii, cu o experiență de 25 de ani în piața din România.