HPDI (Human Performance Development International), una dintre companiile de top de pe piața locală de training, team building și consultanță de resurse umane, a realizat un studiu legat de motivele pentru care angajații români părăsesc o companie în primele 100 de zile. Cercetarea a relevat faptul că 21% dintre respondenți au părăsit un loc de muncă din cauza atmosferei din echipă și a managementului defectuos. De asemenea, unul din cinci oameni pleacă pentru că le lipsește motivația, nu știu ce au de făcut și nici cum să își ducă la îndeplinire sarcinile, pentru că nu au avut parte de un training prealabil și de un proces temeinic de inducție. Analiza HPDI a avut o durată de trei săptămâni și a inclus angajați din industrii diverse: bancar, IT, farmaceutic, medical, producție, FMCG etc. Majoritatea participanților la studiu provin din departamentele de Resurse Umane ale unor jucători importanți de pe piață.
Concluziile studiului au relevat că lipsa unui program de mentorat, a ghidajului necesar înțelegerii atribuțiilor la un nou loc de muncă este una dintre marile frustrări ale angajaților. O bună parte dintre persoanele care își dau demisia în primele 100 de zile, o fac din cauza unor carențe de management. Potrivit rezultatelor cercetării, 19% dintre respondenți au părăsit o companie pentru că au considerat că s-a ivit o oportunitate mai bună. Tot 19% dintre cei chestionați au declarat că au plecat pentru că nu știau ce și cum au de făcut, iar doar 14% și-au căutat alte locuri de muncă, din cauza salariului nesatisfăcător. Pe ultimele locuri printre motivațiile plecării în primele 100 de zile, se află lipsa perspectivelor de avansare sau de învățare, precum și un șef prea autoritar, după cum au declarat 7% dintre respondenți, în ambele cazuri.
În ceea ce privește soluțiile prin care ar încerca să stopeze plecarea oamenilor și să crească gradul de retenție, 66% dintre managerii intervievați cred că existența unui plan de carieră bine pus la punct este foarte important pentru a convinge angajații să rămână în companie. O modalitate de a păstra oamenii este oferirea de programe de educare la locul de muncă, sub forma a diferite cursuri sau traininguri, consideră 59% dintre manageri, iar 47% au menționat sesiunile de coaching ca metodă de creștere a retenției angajaților. Programul flexibil, în proporție de 45%, și mărirea salariilor – cu o pondere de 23% – au fost celelalte soluții la care s-au gândit managerii care au luat parte la cercetarea derulată de HPDI.