Companiile din SUA limitează achizițiile de lapte praf pentru bebeluși. Lanțurile de aprovizionare se află într-o situație dificilă

Corporație americană CVS a anunţat luna trecută că a limitat achiziţiile în magazine precum şi cumpărăturile online de lapte praf la trei produse pentru fiecare comandă în timp ce Walgreens a introdus şi el o limită similară în luna martie. La rândul său, Kroger are o limită de patru produse pentru fiecare client iar Target are restricţii la vânzările online de mai multe săptămâni.

Trebuie menționat că aceste limitări vin după ce principalul furnizor din SUA, firma Abbott Laboratories, a decis în luna februarie să retragă de pe piaţă o serie de produse de lapte praf, inclusiv Similac, produse la fabrica sa din Michigan, după apariţia unor reclamaţii cu privire la infecţii bacteriene la bebeluşii care au consumat produsele, scrie reuters.com

O firmă spune că face tot posibilul pentru a rezolva această criză

Firma Abbott Laboratories a informat marţi că face tot posibilul pentru a rezolva această criză, inclusiv acordarea de întâietate producţiei de lapte praf şi transportului cu avionul de la fabrica sa din Irlanda. De asemenea, compania colaborează cu Agenţia de reglementare din domeniul alimentar din SUA pentru a putea reporni producţia la fabrica din Michigan, a precizat un purtător de cuvânt.

Datele înregistrate de firma de cercetare a pieței Euromonitor arată că producătorul mărcii de lapte praf Similac este cel mai mare furnizor de lapte praf pentru bebeluşi din SUA, cu o cotă de piaţă de aproximativ 42% în 2021, urmat de producătorul britanic de bunuri de larg consum Reckitt Benckiser, cu o cotă de piaţă de aproape 38%.

Circa 40% din produsele de lapte praf din SUA erau luna trecută în situaţia de stoc epuizat, susţine directorul firmei de cercetare de piaţă Datasembly, Ben Reich. Potrivit acestuia, problemele au fost agravate de blocajele apărute de-a lungul lanţurilor de aprovizionare, retragerile de produse de pe piaţă şi nivelul record al inflaţiei.