Astfel, în anul 2018 aproximativ 17% din firmele din UE au raportat vânzări online de cel puţin 1% din cifra lor de afaceri, un procent similar cu cel din 2016 şi 2017, dar în creştere de la 13% în 2009, arată datele.
Pe fondul creşterii folosirii internetului şi a îmbunătăţirii standardelor de securitate, a devenit mai uşor pentru firmele din UE să-şi servească clienţii online. În timpul actualei pandemii de coronavirus, în condiţiile în care magazinele sunt închise şi consumatorii sunt afectaţi de restricţii, comerţul electronic ar urma să crească şi mai mult, se arată în comunicatul Eurostat.
Iralnda, cel mai ridicat procent
Cu 36% din companii care vindeau online în 2018, în creştere de la 31% în 2017, Irlanda înregistrează cel mai ridicat procent în rândul statelor membre ale UE, fiind urmată de Danemarca (34%) şi Suedia (31%). La polul opus, cu cel mai redus procent, s-au situat Bulgaria (7%), Luxemburg şi Grecia (ambele cu 9%), Italia (10%), Letonia (11%), Slovacia şi România (ambele cu 12%).
Totodată, cel mai semnificativ avans al firmelor care vând online (cel puţin 1% din cifra lor de afaceri) s-a înregistrat în Austria (şase puncte procentuale, de la 14% în 2017 la 20% în 2018).
În ceea ce privește localizarea clienţilor, cel mai mult companiile vând către clienţii din propria lor ţară (19% din firme), fiind mai puţin frecvente vânzările către clienţii din alte state ale UE (9%) sau restul lumii (5%).