Companiile farmaceutice sprijina persoanele defavorizater

activitate prin infiintarea sau sponsorizarea unor fundatii si prin participarea angajatilor la actiunile sociale pe care aceste companii le deruleaza.Compania HelpNet deruleaza un proiect de sprijinire a copiilor de la Centrul de Zi Sfantul Dimitrie din Bucuresti, prin implicarea directa a adultilor in dezvoltarea personala si profesionala a celor mici. In acest proiect, intitulat Trepte, adultii sunt, pe de o parte, voluntari ai firmei care participa la diferite actiuni educative, cum ar fi mi

activitate prin infiintarea sau sponsorizarea unor fundatii si prin participarea angajatilor la actiunile sociale pe care aceste companii le deruleaza.Compania HelpNet deruleaza un proiect de sprijinire a copiilor de la Centrul de Zi Sfantul Dimitrie din Bucuresti, prin implicarea directa a adultilor in dezvoltarea personala si profesionala a celor mici. In acest proiect, intitulat Trepte, adultii sunt, pe de o parte, voluntari ai firmei care participa la diferite actiuni educative, cum ar fi mici saloane de frumusete si ingrijire care sa ii ajute pe copii sa invete regulile de igiena. Pe de alta parte, voluntari din departamentul de IT le ofera copiilor lectii de utilizare a calculatorului si a Internetului.
Cealalta componenta a proiectului „Trepte” aduce copiii in mijlocul unor adulti care pot deveni modele pentru ei in alegerea unei profesii. Premisa de la care s-a plecat este aceea ca cei mai multi copii din familiile defavorizate nu au modele de adulti pe care sa le urmeze. Pana acum, copiii s-au intalnit cu actorii Teatrului National, au vizitat Clinica de Cardiologie a Spitalului Universitar, unde au fost intampinati chiar de seful clinicii, dr. Mircea Cinteza, s-au intalnit cu jurnalistii de la Europa FM si de la PRO TV. Specialista in relatii publice a HelpNet, Eliza Rogalski spune ca cel mai mare succes l-a avut vizita la televiziune, cand multi copii au fost fascinati de meseria de jurnalist.
Centrul de Zi „Sfantul Dimitrie” este sprijinit de compania farmaceutica Montero, care ofera periodic medicamente gratuite pentru copiii si familiile aflate in ingrijirea acestui adapost. De asemenea, Montero sponsorizeaza proiectele de asistenta sociala ale centrului, programele de consiliere pentru parinti si programe de urgenta si de tranzit pentru familiile care trec prin perioade de criza.
In paralel cu acest proiect, Montero, colaboreaza cu Asezamantul Bisericesc Medico-Farmaceutic Vasiliada, institut de binefacere infiintat de Colegiul Medicilor din Bucuresti, impreuna cu Patriarhia Romana. Compania farmaceutica ofera medicamente gratuite si sponsorizeaza programele educative ale institutului.
Un alt proiect al firmei este acela de sponsorizare a campaniilor de constientizare a publicului asupra rolului vaccinurilor si a medicamentelor, avizate de medic. Elena Tudorache, directoarea Montero, spune ca firma pe care o conduce „incurajeaza si sustine organizatiile caritabile care au proiecte viabile de educatie si reintegrare sociala a copiilor abandonati si de protectie a mamelor ramase fara adapost. Angajatii firmei sunt implicati cel mai frecvent in perioada Sarbatorilor, cand ofera cadouri persoanelor cu handicap, batranilor si copiilor din orfelinate.
O alta companie care desfasoara actiuni filantropice si incurajeaza voluntariatul angajatilor este Grupul A&D Pharma, din care face parte firma Sensiblu, care in martie 2002 a creat Fundatia Sensiblu. Primul proiect al acesteia este „Casa Blu”, adresat femeilor si copiilor, victime ale violentei domestice. Fundatia pune la dispozitia acestora un adapost unde victimele primesc asistenta sociala, psihologica si juridica.
Un alt proiect al Grupului A&D Pharma este „Jumatate tu, jumatate Sensiblu”, prin care se strang fonduri ce sunt donate spitalelor si Asociatiei de Sprijin a Copiilor Handicapati Fizic. Cel mai nou program social al A&D Pharma este „Sensiblu daruieste cu bucurie”, care presupune organizarea unei zile speciale dedicate copiilor din centrele de plasament si oferirea unor donatii in medicamente si jucarii. In septembrie 2002, Sensiblu si Merk Sharp Dohme au initiat campania „Osteoporoza – un pericol ce poate fi depistat din timp”, prin care femeile de peste 45 de ani au avut posibilitatea de diagnosticare a osteoporozei si de apreciere a riscului de fractura. In privinta obezitatii, Sensiblu a desfasurat o alta campanie in farmacii in colaborare cu Hoffmann La Roche. Cristina Horia, directoarea executiva a Fundatiei Sensiblu, spune ca „credibilitatea unei firme intr-o comunitate se castiga prin implicarea activa in viata acelei comunitati”.