Creditele destinate consumului personal reprezintă 91,9% din total, respectiv 1,056 miliarde lei, în timp ce creditele industriale reprezintă 5,3% (60,5 milioane lei), iar creditele auto 2,8% (32,5 milioane lei).
Faţă de aceeaşi perioadă a anului 2014, în domeniul creditelor destinate consumului personal, creditele de tip revolving (inclusiv cardurile de credit) au scăzut de la 49% la 48%, împrumuturile de nevoi personale deţin o cotă de 43% având o creştere cu 2%, iar creditele la POS au scăzut de la 10% la 9%.
Creditele auto acordate de companiile de credit de consum membre ALB au fost destinate în proporţie de 83% achiziţiei de vehicule noi, în scădere cu 2% faţă de aceeaşi perioadă din 2014, şi în proporţie de 17% achiziţiei de vehicule second hand – înregistrând o creştere de 2%.
Din punctul de vedere al valorii finanţate, se remarcă creşterea creditelor mai mari de 10.000 euro cu 3% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2014 şi un avans cu 1% al creditelor cu valori cuprinse între 5.001 şi 10.000 euro. Creditele cu valori până la maximum 1.000 euro şi cele între 1.001 şi 5.000 de euro au înregistrat scăderi de 2% faţă de valorile din luna iunie 2014.
Ponderea creditelor acordate persoanelor peste 55 de ani a crescut de la 28% la 29%, în semestrul I 2015 comparativ cu aceeaşi perioadă din 2014, a celor acordate persoanelor cu vârste cuprinse între 45 şi 55 de ani a crescut de la 21% la 22%, iar ponderea creditelor acordate persoanelor între 25 şi 35 de ani a crescut de la 19% la 20%. Ponderea creditelor acordate persoanelor cu vârsta cuprinsă între 35 şi 45 de ani şi celor sub 25 de ani a scăzut cu 1%, respectiv 2%.
Din totalul finanţărilor acordate, 54% au fost credite pentru persoane de gen masculin şi 46% pentru persoane de gen feminin. Dintre aceştia, 63% au declarat că sunt căsătoriţi, faţă de 37% necăsătoriţi. AGERPRES