Peste un sfert dintre companii (26%) spun că vor aloca bugete suplimentare în 2023 pentru investiţii în zona de intelligence competitive, arată rezultatele studiului internațional, publicat în ziua de luni, 6 martie.
Sectoarele în care instrumentele de competitive intelligence sunt la un nivel ridicat de maturitate sunt Farmaceutic şi Software & IT.
Instrumentele de analiză cele mai solicitate de către companii
Potrivit experţilor Krugman & Partners, instrumentele de analiză cele mai solicitate de către companii sunt analiza şi profilul competitorilor, battlecards, analiza de macromediu, precum şi rapoartele periodice pentru managementul executiv.
Cele mai importante surse de colectare a informaţiilor sunt, de cele mai multe ori, reprezentate de către proprii angajaţi ai companiei şi colaboratorii, aceştia fiind cei mai bine conectaţi cu industria, precum şi analizele win/loss şi activităţile de research.
Experţii observă o creştere a cererii pentru unele tipuri de analiză specifice
De asemenea, experţii în competitive intelligence observă o creştere a cererii pentru unele tipuri de analiză specifice, precum RFM – Regency, Frequency Monetary Value, Growth Margin Matrix (matricele marjei de profit) sau analiza competitorilor.
Datele statistice indică faptul că dacă în 2018 companiile care accesau servicii de intelligence competitive alocau bugete de până în 25.000 de euro pe an pentru acest tip de servicii, în 2023 bugetul alocat a fost dublat.
Piața din România este estimată la două milioane de euro
În România, piaţa de competitive intelligence este estimată la două milioane de euro. Krugman & Partners aduce pe piaţa din Europa şi din SUA pe cei mai buni experţi în Competitive Intelligence şi Cyber Security.
Aceştia generează analize şi rapoarte de Intelligence pentru mediul de afaceri printr-un proces prin care informaţiile colectate sunt verificate şi folosite pentru a răspunde întrebărilor strategice şi tactice despre operaţiunile curente ale jucătorilor de pe piaţă sau pentru a prezice comportamentul viitor al acestora.
Competitive intelligence poate ajuta la transformarea digitală
Inteligența competitivă reprezintă un set puternic de instrumente și tehnici care pot ajuta întreprinderile să își analizeze datele, să identifice modele și tendințe și să ia decizii în cunoștință de cauză pe baza informațiilor necesare.
Astfel, poate fi utilă în transformarea digitală. Procesul de transformare digitală presupune utilizarea tehnologiei pentru a aduce schimbări fundamentale în modul în care funcționează o organizație. Aceasta poate include orice, de la modificări ale modelului de afaceri, ale proceselor interne și chiar ale modului în care brandul interacționează cu clienții.