Companiile de pe piaţa imobiliară, din industria producătoare de maşini şi din industria bancară vor fi în acest an cele mai expuse disputelor mediatice, potrivit raportului „Crizele anului”, efectuat de compania Rogalski Grigoriu Public Relations.
Într-un top al celor mai expuse domenii, pe o scară de la 1 la 5 (unde 1 este minim iar 5 este maxim), piaţa imobiliară conduce cu un indicator de 4,64, fiind urmată de industria auto cu 4,42, industria bancară cu 4,25, piaţa pensiilor private cu 4,19, piaţa asigurărilor de viaţă cu 4,11, industria materialelor de construcţii cu 3,97 şi retailul cu 3.
Comparativ cu ediţia din anul trecut, se remarcă intrarea industriei auto în top 3 al domeniilor expuse, cu o dublare a scorului de expunere de la 2,69 în 2008 la 4,42 în 2009.
Industria farmaceutică şi medicală, FMCG-ul şi industria telecom se dovedesc cele mai stabile în 2009, potrivit Rogalski Grigoriu Public Relations.
Ca tendinţă generală însă, majoritatea industriilor analizate se remarcă prin creşteri ale scorurilor de expunere la crize mediatice.
PR-ul, vector de comunicare prioritar în 2009
O altă concluzie a studiului este accea că în 2009 PR-ul devine un instrument de comunicare prioritar, cu consecinţe asupra strategiilor de business ale companiilor.
În ceea ce priveşte bugetele de comunicare, tendinţa remarcată pentru anul 2009 este aceea de menţinere şi creştere sau diversificare înspre mediile cu potenţial încă neexplorat. Astfel, 25% dintre specialişti declară că bugetul de comunicare s-a menţinut neschimbat faţă de 2008, în timp ce 15% au declarat că bugetul de PR pentru 2009 a crescut, sau bugetul s-a orientat către comunicare internă (15%), online (16%) şi media neconvenţională (18%).
În 2009, 73% dintre specialiştii de PR din top 200 companii cu afaceri în România au declarat că îşi vor direcţiona eforturile pentru a obţine o mai mare vizibilitate în presă, în timp ce 23% declară că se vor concentra pe măsuri de natură să îi protejeze faţă de presă, se mai arată în studiul Rogalski Grigoriu Public Relations.
Studiul a fost realizat pe baza analizei articolelor din anul precedent, a unui sondaj de opinie în rândul jurnaliştilor şi a specialiştilor de PR din top 200 companii cu afaceri în România.
Sursa: Rogalski Grigoriu Public Relations