Piata aparatelor electrocasnice este destul de aglomerata, gratie marilor producatori internationali care au o oferta bogata si diversificata. Evolutia vanzarilor este insa destul de lenta comparativ cu tarile invecinate, deoarece electrocasnicele mari – produse apartinand „tehnologiei albe” – sunt inca percepute de majoritatea romanilor drept o investitie pe termen lung. In timp ce in alte tari s-a inceput de mult procesul de inlocuire a acestora, in tara noastra, foarte multe persoane sunt la prima achizitie a unei masini automate de spalat sau a unui echipament frigorific.
Cumparatorii sunt preocupati de multiple aspecte atunci cand achizitioneaza o masina automata de spalat rufe: performanta de curatare a utilajului, grija fata de materialele textile, flexibilitatea de ajustare la cerintele individuale si, nu in ultimul rand, timpul care trebuie dedicat respectivei indeletniciri. Ofertele promotionale, posibilitatea achizitionarii in rate, pretul, designul, recomandarile vanzatorilor, dar si sfaturile prietenilor apropiati sunt alti cativa factori care influenteaza decizia de cumparare. Pe de alta parte, din cauza veniturilor limitate, clientii prefera modelele ieftine, fiind nevoiti adesea sa faca abstractie de tehnologiile si inovatiile de ultima ora.
Marcile straine sunt preferatele romanilor
Daewoo Electronics comercializeaza masini de spalat automate si semiautomate cu bule de aer si jeturi de apa tip dus, fuzzy logic (senzor de control inteligent al nivelului de apa, al temperaturii si detergentului), cuva de inox, panou de control electronic, programe exclusive pentru spalarea costumelor si a confectiilor din lana si matase, operare silentioasa, cu turatii intre 650 – 710 rotatii/minut (rpm) si capacitati intre 5,5 si 10 kg. Oferta se adreseaza gospodinei chibzuite, orientate spre orice fel de economie, inclusiv de bani, cu nivel mediu de educatie si de venituri.
Grupul Electrolux se afla si el in esalonul fruntas in ceea ce priveste masinile de spalat rufe. Este prezent pe aceasta piata cu toate marcile sale (Electrolux, Zanussi si AEG), fiecare in parte adresandu-se unui anumit segment de consumatori. Acestia au posibilitati multiple de alegere, deoarece Electrolux Romania comercializeaza in momentul de fata trei categorii mari de masini de spalat automate: cu incarcare frontala, cu incarcare verticala si masini de spalat si uscat. Plaja de preturi este foarte mare, acestea depinzand de facilitatile echipamentului, de numarul de rotatii la stoarcere, de tipul de programare incorporat, designul produsului etc.
Din 1995, MVK este importator si distribuitor exclusiv in Romania al produselor Gorenje. Aceasta marca este cunoscuta consumatorilor romani de foarte multi ani, chiar inainte de 1989. Anul trecut, MVK Gorenje a inceput implementarea noii strategii de marketing si vanzari, care urmareste dezvoltarea intensiva a retelei de distributie, lansarea de noi produse, extinderea zonei de reprezentare si revigorarea imaginii marcii prin campanii sustinute de publicitate. Gama Pininfarina, o linie speciala care face parte din gama de lux, include, pe langa masini de spalat, frigidere, aragazuri si hote. Este o linie deosebita atat prin design, cat si prin calitatile tehnice ale aparaturii. De asemenea, Gorenje este prezent in Romania cu gama de masini de spalat automate cu incarcare verticala, introdusa special pentru a satisface cerintele pietei.
Bosch si Siemens sunt cele doua marci principale din portofoliul BSH, marci distribuite si in Romania de filiala locala BSH Electrocasnice SRL. Gama de masini de spalat rufe include modelele Eurowasher cu incarcare frontala si capacitate de 6 kg rufe, Slim Eurowasher (inguste de numai 40 cm), precum si modele cu incarcare superioara si cu uscator incorporat. Toate fac parte din categoria Premium si se adreseaza consumatorului pretentios, celui pentru care designul elegant, performantele unice, economia (de energie, timp, detergent si apa) si protectia mediului inconjurator reprezinta motivatii esentiale in alegerea unui produs electrocasnic.
Whirlpool a fost cea mai bine vanduta masina de spalat in anul 2000. Compania cu acelasi nume comercializeaza in Romania atat masini cu incarcare frontala, cat si cu incarcare superioara. Oferta este structurata sub doua branduri: Whirlpool, care are in general intre 400 si 1.200 rpm si Ignis, cu 400 – 600 rpm. La sfarsitul anului trecut, cota de piata a companiei Whirlpool, in functie de numarul de unitati vandute, depasea 40%.
Whirlpool – vedeta anului 2000
„In topul marcilor conduce detasat Whirlpool, cele mai bine vandute modele ale lor fiind FL 242 si FL 243. Caracteristicile tehnice ale acestor modele ilustreaza elocvent si trasaturile principale ale pietei de profil pentru anul 2000”, precizeaza Radu Lalescu, director pentru Romania al companiei AMAR marketing RO. SRL.
Astfel, conform opiniei sale, in anul 2000 s-a cautat cu precadere tipul de masina de spalat complet automata, cu viteza de centrifugare de 400 rpm, respectiv 500 rpm, cu o capacitate de incarcare intre 4,5 si 5 kg rufe, cu un pret mediu de vanzare, inclusiv TVA, cuprins intre cinci si sase milioane lei. In ceea ce priveste segmentul masinilor de spalat neautomate, inca existent la noi in tara, lider este Uzina din Cugir, cu modelul Alba Lux, urmat de modelele fabricate la Tehnoton Iasi.
Companiile locale spala mai putine rufe
26 iulie 2001, 12:00
Ultima modificare în 26 iulie 2001, 15:00
Piata aparatelor electrocasnice este destul de aglomerata, gratie marilor producatori internationali care au o oferta bogata si diversificata. Evolutia vanzarilor este insa destul de lenta comparativ cu tarile invecinate, deoarece electrocasnicele mari - produse apartinand "tehnologiei albe" - sunt inca percepute de majoritatea romanilor drept o investitie pe termen lung. In timp ce in alte tari s-a inceput de mult procesul de inlocuire a acestora, in tara noastra, foarte multe persoane sunt la
Etichete: arhiva,
incarcare
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Stolojan nu are nevoie de garda de corp
- CSOP a dat lovitura
- Dupa 15 ani de absenta, reprezentantii celor mai mari companii de turism din Europa, TUI, Condor&Neckermann au vizitat litoralul romanesc la invitatia Ministerului Turismului.
- La Constanta afacerile merg prost
- Dracula Land este in faza de proiect
- Un fond nou infiintat cauta bani pentru Dracula Land
- Din asa-zisa „criza a graului”, cei mai castigati sunt exportatorii
- Managerii sunt supusi greselii cand evalueaza
- 13 variante de investire a micilor economii
- Instalatorii priceputi sunt rari si scumpi