Între companiile care apelează la consultanţă în afaceri, ponderea cea mai mare este a celor mari şi mijlocii, care conştientizează criza mult mai devreme şi îi înţeleg realele implicaţii. O pondere mai mică este deţinută de companiile mici care apelează mai mult la proiecte de îmbunătăţire a performanţelor sau, în ultima instanţă, la lichidare.
Ultima perioadă a adus o creştere a clienţilor pe diviziile de consultanţă financiară şi restructuare în cadrul firmelor de consultanţă.
„Cu toate că încă se simte o reticenţă în a recunoaşte starea de dificultate, tot mai multe companii au aplicat în ultima perioadă la serviciile noastre”, a declarat pentru CAPITAL Online Mihaela Moise de la firma de consultanţă KPMG.
Noile solicitări vin atât de la clienţii tradiţionali ai firmei, care se orientează spre noi servicii, cât şi din partea unor companii care solicită ajutor doar în actualele condiţii de pe piaţă.
Şi în cazul caselor de avocatură situaţia e similară. „Este vorba despre mandate provenind atât de la clienţii mai vechi, care au decis să extindă aria serviciilor prestate de noi până acum (ca un exemplu, clienţi din zona de real estate care în prezent solicită reprezentare în litigii izvorâte din contracte de dezvoltare a unor proiecte imobiliare încheiate înainte de începerea crizei), cât şi despre societăţi comerciale care au simţit nevoia unui sfat juridic pentru remedierea unor probleme generate de criză sau pentru contracararea potenţialelor efecte ale acesteia”, spune Cornel Popa de la Ţuca Zbârcea & Asociaţii.
DETALII:
Citeşte şi Primii paşi pentru ieşirea din criză.
Citeşte şi Cum ne salvăm afacerea, cu sau fără celulă de criză.
Citeşte şi Criza, oportunitate de business pentru firmele de consultanţă şi casele de avocatură.