Aeroportul Henri Coandă Otopeni a fost scena unui eveniment neașteptat pentru mii de pasageri. Zeci de curse ale companiei TAROM au fost anulate în data de 8 iulie din cauza unui protest al piloților.

Toți cei afectați pot să-și recupereze banii plătiți. Ce informații trebuie să știe aceștia despre cum pot recupera banii? Care sunt sumele la care au dreptul?

Mii de pasageri care trebuiau să se întoarcă acasă cu zboruri TAROM din destinații din Europa de Vest și Orientul Mijlociu au fost afectați de aceste anulări.

Pasagerii afectați de anularea zborurilor pot lua banii înapoi

Pasagerii afectați de anulările zborurilor TAROM au dreptul să solicite compensații. Acest lucru se poate face în conformitate cu Articolul 7 din Regulamentul (CE) Nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului Uniunii Europene.

În cazul anulării zborului dumneavoastră, TAROM vă oferă următoarele opțiuni:

a) Redirecționarea către destinația finală în condiții de transport comparabile, pe primul zbor disponibil.

sau

b) Redirecționarea către destinația finală în condiții de transport comparabile, la o dată ulterioară aleasă de pasageri, cu condiția să existe locuri disponibile.

sau

c) Rambursarea întregului cost al biletului în termen de 7 zile de la anularea zborului, pentru partea sau părțile de călătorie neefectuate și pentru partea sau părțile deja efectuate, în cazul în care anularea zborului compromite planul dumneavoastră inițial de călătorie.

În cazul unei astfel de rambursări, veți primi și, dacă este cazul, un zbor de retur către punctul de plecare inițial, cât mai curând posibil.

avion, pasager, zbor avion
SURSA FOTO: Pexels

Bani sau voucher electronic

TAROM poate acorda și o compensație financiară în cazul anulării zborului. Aveți opțiunea de a alege între plata compensației în bani sau sub formă de voucher electronic, conform următoarelor detalii:

  • Voucherul electronic poate fi folosit pentru cumpărarea de bilete TAROM emise pentru zboruri operate de TAROM în decurs de un an de la data emiterii. Valoarea voucherului nu este rambursabilă.
  • Compensația financiară poate fi redusă cu 50% atunci când se oferă pasagerilor o redirecționare către destinația finală cu un alt zbor care are o oră de sosire nu mai târzie cu: două ore pentru zborurile de până la 1500 km, trei ore pentru zborurile intracomunitare peste 1500 km și toate celelalte zboruri între 1500 km și 3500 km, sau patru ore pentru zborurile de peste 3500 km.

Compensațiilor financiare disponibile pentru pasagerii TAROM

Iată valorile compensațiilor financiare disponibile pentru pasagerii TAROM cu zboruri anulate:

  • Zboruri de 1500 km sau mai puțin: 350 euro (voucher electronic) sau 250 euro (numerar/transfer bancar).
  • Zboruri intracomunitare peste 1500 km și zboruri între 1500 km și 3500 km: 500 euro (voucher electronic) sau 400 euro (numerar/transfer bancar).
  • Zboruri de peste 3500 km: 700 euro (voucher electronic) sau 600 euro (numerar/transfer bancar).

Pasagerii care doresc compensații financiare trebuie să acceseze acest link.

Listă de contacte utile pentru toți pasagerii afectați

Compania a centralizat o listă de contacte utile pentru toți pasagerii afectați, pe care aceștia sunt rugați să le folosească în primul rând în cazul în care zborul lor a fost anulat.

  1. Dacă biletele au fost achiziționate de la un agent de vânzări TAROM, trebuie contactat agentul de vânzări emitent.
  2. Dacă biletele au fost cumpărate de la agenția proprie TAROM sau de pe site-ul oficial www.tarom.ro, cei vizați sunt rugați să contacteze oricare dintre agențiile TAROM la următoarele numere de telefon:
  • Agenția Victoria: 021 204 64 02/08/11/14
  • Agenția Cluj: 0749 277 949
  • Agenția Ploiești: (004) 0244 595 620
  • Agenția Bruxelles: 0032 473 841 576
  • Agenția Chișinău: 0037 322 541 254

3. Centrul de Suport TAROM:

  • București: (004) 021 9978, (004) 0800500 131 (TelVerde), (004) 0371 529 000

4. Alte contacte internaționale:

  • Cairo: +201 558 434 322 sau +201 222 137 016
  • Beirut: +961 179 51 01 sau +961 178 99 87
  • Amman: +96 265 697 101 sau +96 265 620 264

„În prezent, Compania TAROM depune toate eforturile și ia măsurile necesare pentru a reduce impactul pe care această situație l-ar putea avea în planul de călătorie al pasagerilor afectați, iar aceștia vor fi informați despre noile aranjamente de zbor”, a anunțat compania.