Citroen C5, Dacia Sandero, Ford Kuga, Honda Accord, Hyundai i10, Mazda 6, Opel Insignia, Renault Koleos, noua Skoda Superb şi Volkswagen Golf VI sunt alese în finala competiţiei naţionale “Maşina Anului 2009 în Romania”. Cele 10 finaliste au fost votate de membrii Juriului format din cele mai autorizate voci ale presei auto româneşti care au ales din peste 30 de modele eligibile. Juriul se va reuni în luna decembrie pentru o sesiune de teste în urma căruia se va vota câÅ
Citroen C5, Dacia Sandero, Ford Kuga, Honda Accord, Hyundai i10, Mazda 6, Opel Insignia, Renault Koleos, noua Skoda Superb şi Volkswagen Golf VI sunt alese în finala competiţiei naţionale “Maşina Anului 2009 în Romania”.
Cele 10 finaliste au fost votate de membrii Juriului format din cele mai autorizate voci ale presei auto româneşti care au ales din peste 30 de modele eligibile. Juriul se va reuni în luna decembrie pentru o sesiune de teste în urma căruia se va vota câştigatoarea titlului. Înainte de sărbătorile de iarnă românii vor cunoaşte numele maşinii anului 2009.
Încă de la prima ediţie organizată la finele lui 1998, regulamentul după care se jurizează prevede ca maşini eligibile toate automobilele complet noi lansate de industria auto pe piaţa românească cu vânzare începând din luna februarie a anului de aplicabilitate a premiului, respectiv anul 2009 la această ediţie. A
celaşi regulament impune membrilor juriului criterii legate de condiţiile specifice de pe piaţa românească, dar respectând şi conceptul lui “European Car of the Year”, competiţie europeană în domeniu. De altfel, atât Ray Hutton, Preşedintele competiţiei europene cât şi regretatul Paul Frere, Preşedintele de onoare al COTY – ambii membri de onoare ai APAR – în vizitele lor în România au participat la ediţiile anterioare ale competiţiei “Maşina Anului în Romania” confirmând standardul foarte ridicat al concursului din România.
Prima ediţie a competiţiei “Maşina anului în România”, titlul pentru 1999, a fost câştigată de Ford Focus, o maşină care a modificat radical performanţa constructorului american, devenind cel mai bine vândut model din lume pe ambele maluri ale Atlanticului. Anul trecut, Kia cee’d, a obţinut titlul. Poate deloc intamplator asistam la o performanta exceptionala a lui cee’d pe piata romaneasca. Fiat şi Ford se află la egalitate pe primul loc cu două victorii în cei 10 ani de existenţă ai competiţiei.
Titlul “Maşina Anului în România” este Marcă înregistrată la OSIM – Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci – aparţinând APAR. Este singura competiţie naţională legală, marcă înregistrată având caracter exclusiv atât pentru sigla grafică cât şi pentru conţinutul verbal. Este de remarcat că proprietatea APAR – o organizaţie privată – este una dintre foarte puţinele mărci înregistrate acordate de OSIM în care a fost inclus şi numele ţării noastre. APAR ţine să precizeze că orice alte aşa zise concursuri cu nume similare, organizate în paralel, au caracter local şi non-exclusiv.
Sursa: APAR