Fabrica Ford din Craiova a anunţat că renunţă la o parte din angajaţii pe perioadă determinată, motiv pentru care contractele acestora nu vor mai fi prelungite.
„Compania noastră revizuieşte constant nevoile de angajare pe baza cererii pieţei şi a eficienţei procesului de producţie. Având în vedere situaţia actuală a industriei în care operăm, confirmăm faptul că o parte dintre contractele individuale de muncă pe perioadă determinată ale unor angajaţi de la fabrica Ford din Craiova nu vor fi prelungite.
Producția s-a reluat etapizat
Din raţiuni de confidenţialitate, nu putem furniza informaţii suplimentare”, a transmis purtătorul de cuvânt al fabricii Ford, Ana Maria Timiş.
La nivel european, Ford a reluat, pe 4 mai, producţia de vehicule şi motoare la principalele sale uzine.
Pentru uzina de la Craiova a anunţat că va relua activitatea în mod etapizat, într-un singur schimb de lucru, atât în secţia de producţie vehicule, cât şi în cea de producţie motoare.
În România, compania avea peste 6.600 de angajaţi la Craiova, la începutul acestui an. Potrivit datelor din piaţă, contractele a 200 de angajaţi nu vor fi prelungite odată ce au ajuns la final.
Decizia vine în contextul în care uzina de la Craiova produce în continuare atât maşini, SUV-urile Puma şi EcoSport cât şi motorul EcoBoost în două schimburi, faţă de trei în perioada de dinainte de pandemie.
Probleme cu profitabilitatea
În contextul pendemiei de coronavirus, Ford Craiova a anunțat că 6.000 de angajați au fost plasați în șomaj tehnic.
Perioada în care angajații au fost în șomaj tehnic a început la data de 19 martie și a durat până în 5 aprilie.
Angajații au primit 78% din salariu pe perioada șomajului tehnic.
Trebuie precizat că, la nivel global, Ford a concediat masiv personal în 2019, compania confruntându-se cu probleme de profitabilitate încă de apariția pandemiei de coronavirus.
Contracția puternică a pieței auto, atât la nivel internațional, cât și în România, nu a făcut decât să agraveze aceste probleme.