Maersk se pregătește pentru un val de concedieri! Va da afară 10.000 de angajați până în 2026
Maersk se pregătește pentru un val de concedieri! Maersk a lansat un proces extins de restructurări, urmând să desființeze până la 10.000 de locuri de muncă.
Maersk a luat această decizie în încercarea de a se adapta la noile condiții de pe piața maritimă, ce ar urma să aibă activități slabe în următorii trei ani. Speră ca, prin aceste restructurări, să economisească circa 600 de milioane de dolari americani.
„Reducerile de personal, echivalentul a 9% din totalul angajaților, sunt generate de scăderea tarifelor transportului maritim, pe fondul intensificării competiției. În total, vor fi disponibilizați aproximativ 10.000 de angajați, dar 6.500 de posturi deja au fost eliminate”, a explicat Vincent Clerc, un membru al Comitetului Executiv al Maersk.
Valoarea acțiunilor sale a scăzut deja cu până la 18% în contextul anunțului privind reducerea activităților. Profiturile sale au scăzut, la rândul lor, cu mai mult de 80%, ajungând la doar 1,88 de miliarde de dolari americani în T3 2023.
Maersk ar putea fi nevoit să aștepte până în 2025 pentru a-și relua activitatea
În 2023, piața mondială a containerelor ar putea înregistra scăderi cuprinse între 0,5% și 2,0%. Potrivit grupului bancar Goldman Sachs, reducerile din industria maritimă ar putea fi mai profunde și mai îndelungate decât se așteaptă piețele.
Potrivit analizelor realizate de Bloomberg Intelligence, Maersk ar putea fi nevoit să aștepte până în 2025 pentru a-și relua activitățile.
Despre Maersk
A.P. Moller – Maersk a fost înființată pe data de 16 aprilie 1904, în mijlocul celei de-a doua revoluții industriale, într-un orășel numit Svendborg de pe insula daneză Funen.
A.P. Møller, conducătorul companiei de vapoare Svendborg, începuse cu transportul maritim cu trambulină, în care navele operează pe piața la fața locului, fără programe fixe sau escale în porturi. Dornic să extindă flota dincolo de cele trei nave modeste, A.P. Møller s-a lovit de rezistența unora dintre membrii consiliului de administrație al companiei, așa că a pornit pe cont propriu.
Înființând compania de nave cu aburi în 1912, și-a asigurat independența operațională și a deschis calea pentru extinderea rapidă a companiei în anii următori.