"Ne-am întâlnit astăzi pentru a identifica soluţii rapide şi eficiente pentru rezolvarea unor probleme care trenează de prea mult timp. Autoritatea locală şi autoritatea centrală trebuie să pună bazele unui parteneriat clar, cu rezultate concrete pentru cetăţeni. Autoritatea locală este în întregime responsabilă pentru planificarea serviciului public local şi regional, conform Constituţiei României, dar şi normelor impuse de legislaţia europeană. În acest sens, încă de la preluarea mandatului, am discutat cu toate guvernele, atât pentru trecerea companiei Metrorex de la Ministerul Transporturilor la Primăria Capitalei, cât şi despre transferul centurii Bucureşti către PMB. În toate capitalele Uniunii Europene, acestea sunt în administrarea autorităţii locale, care poate astfel să acţioneze eficient şi unitar pentru modernizarea transportului public local şi regional. De altfel, în PMUD – acest document strategic extrem de important pentru dezvoltarea regiunii Bucureşti-Ilfov – se prevede clar ca metroul trebuie să fie gestionat de autoritatea publică locală", a afirmat primarul general, Gabriela Firea, citată de Agerpres.
La rândul său, ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a asigurat municipalitatea de tot sprijinul pentru proiectele de infrastructură metropolitană. "Împreună suntem o echipă care munceşte în interesul bucureştenilor şi vrem să deblocăm, cât mai rapid, lucrările care au îngreunat traficul în Capitală, în ultimii ani", a spus oficialul.
În ceea ce priveşte tichetul unic de transport, Stroe a menţionat "acordăm tot sprijinul Bucureştiului, vrem să rezolvăm toate problemele care ţin de ministerul pe care îl conduc, pentru ca atât noi cât şi dumneavoastră lucrăm în sprijinul cetăţenilor. Am solicitat conducerii Metrorex să urgenteze procedurile pentru ca foarte rapid să avem şi în Bucureşti un tichet unic de transport, la fel ca în toate capitalele Uniunii Europene".
De asemenea, în legătură cu stadiul Centurii Capitalei, edilul Gabriela Firea a subliniat faptul că, în cazul în care nu se poate face transferul acestui obiectiv la Municipiul Bucureşti, este nevoie de urgentarea lucrărilor de modernizare a acesteia.
"Finalizarea lucrărilor la centura ocolitoare a Capitalei reprezintă una dintre cele mai importante măsuri prevăzute de PMUD. În ultimii 27 de ani, preocuparea faţă de centura Capitalei a fost minimală, ceea ce reprezintă un factor agravant al congestiei traficului rutier din Bucureşti. Dacă nu se face transferul centurii la Municipiul Bucureşti, vă rugăm să luaţi măsurile necesare care se impun pentru urgentarea lucrărilor de modernizare a acesteia, lucrări care includ atât extinderea la 4 benzi a tronsonului DN2-A2, dar şi pasaje peste centură, unde sunt cele mai mari congestii de trafic. Un exemplu concludent îl constituie pasajul de la Domneşti, unde trebuie urgentate demersurile pentru începerea construcţiei", a menţiona Firea.
Totodată, în cadrul întâlnirii, s-a mai discutat despre înfiinţarea unor noduri intermodale (autogara, capăt linii de tramvai, autobuz, metrou, park&ride) la intrările din oraş şi despre mutarea autogărilor din zonele centrale.
În urma discuţiilor s-a convenit, de asemenea, transferarea mai multor terenuri din administrarea Ministerului Transporturilor (ocupate de linii feroviare scoase din funcţiune, gări şi cantoane, situate in intravilanul Municipiului Bucureşti) în administrarea PMB, pentru a fi transformate în străzi, parcuri sau centre comunitare (ex. Strada Liniei, sos. Progresu etc.).