Nissan Motor a revizuit în scădere prognoza privind profitul net pentru anul fiscal ce se va încheia pe 31 martie 2025, estimând acum un profit de 300 miliarde de yeni (aproximativ două miliarde de dolari), față de prognoza anterioară de 380 miliarde de yeni. Această ajustare se datorează creșterii concurenței pe piața din SUA, care afectează vânzările și crește cheltuielile de marketing.
Nissan prognozează o scădere a profitului
Nissan a redus prognoza profitului net pentru anul fiscal încheiat pe 31 martie 2025 la 300 miliarde de yeni, din cauza concurenței crescute în SUA și a cheltuielilor de marketing mai mari.
De asemenea, al treilea mare producător auto japonez preconizează un profit operațional de 500 miliarde de yeni, în scădere față de estimarea anterioară de 600 miliarde de yeni. În schimb, compania anticipează vânzări de 14.000 miliarde de yeni, depășind prognoza anterioară de 13.600 miliarde de yeni, datorită deprecierii yenului.
În primul trimestru al anului fiscal (aprilie-iunie 2024), profitul operațional a scăzut dramatic cu 99,2%, în contextul în care compania a crescut subvențiile acordate dealerilor din SUA pentru a contracara concurența acerbă de pe această piață. În aceeași perioadă, vânzările au crescut cu 2,8%, atingând 3.000 miliarde de yeni, transmite Reuters.
Directorul general al Nissan, Makoto Uchida, a declarat într-o conferință de presă online că rezultatele din primul trimestru sunt extrem de dificile pentru companie. El a explicat că au fost necesare subvenții mai mari pentru a putea vinde modelele mai vechi.
„Rezultatele din primul trimestru sunt extrem de severe pentru noi. Am avut nevoie de subvenţii mai ridicate deoarece a trebuit să vindem modelele mai vechi”, a afirmat directorul general al Nissan.
Directorul companiei susține că își vor îmbunătăţi performanţele prin lansarea unor modele noi
Creșterea recentă a cererii pentru vehicule hibride în SUA reprezintă o provocare pentru Nissan, deoarece compania nu oferă încă un model hibrid în această piață, spre deosebire de concurenții săi, Toyota și Honda. Uchida a subliniat că Nissan își propune să îmbunătățească performanțele prin introducerea de noi modele.
„Ne vom îmbunătăţi performanţele prin lansarea de noi modele”, a declarat Uchida.
Pentru anul fiscal în curs, Nissan preconizează vânzări globale de 3,65 milioane de vehicule, în scădere față de estimarea anterioară de 3,7 milioane din luna mai, din cauza așteptărilor de cerere mai slabă în Statele Unite și China.
Aceste două piețe sunt cele mai mari pentru compania japoneză, contribuind cu aproximativ jumătate din vânzările globale pentru anul fiscal încheiat pe 31 martie 2024. Japonia se situează pe locul al treilea în clasamentul piețelor Nissan.
În ziua de joi, acțiunile Nissan au scăzut cu 7% la Bursa din Tokyo.
Nissan vizează ca, până la finalul deceniului, vehiculele electrice și hibride să constituie 60% din vânzările sale globale, un obiectiv revizuit în februarie 2023 de la ținta inițială de 55%.
Dintre cele 30 de noi modele pe care Nissan le va lansa în următorii trei ani, 16 vor fi electrificate. Compania a anunțat că, până în 2030, intenționează să reducă costurile pentru viitoarea generație de vehicule electrice cu 30%, astfel încât acestea să fie comparabile ca preț cu vehiculele cu motoare cu combustie internă.
Partenerul de alianță al Nissan, Renault, a confirmat că își menține estimările pentru anul în curs, prognozând o marjă operațională de cel puțin 7,4% și un flux de numerar liber de 2,5 miliarde de euro.