Concurenţă neloială pe piaţa auto: Franţa pompează 5-6 mld. euro în constructorii de maşini

Criza economico-financiara a determinat o scadere dramatica a pietei auto, in unele situatii putandu-se vorbi chiar despre o veritabila prabusire, fapt care a determinat actiuni din partea autoritatilor ce pot fi considerate, potrivit legislatiei Uniunii Europene, ajutoare de stat. Ajutoarele difera de la tara la tara, cele mai bogate dau mai mult, iar cele mai sarace, cum ar fi Romania, dau mai putin.Cu alte cuvinte, se poate vorbi chiar despre concurenta neloiala pe piata Uniunii Europene care

Criza economico-financiara a determinat o scadere dramatica a pietei auto, in unele situatii putandu-se vorbi chiar despre o veritabila prabusire, fapt care a determinat actiuni din partea autoritatilor ce pot fi considerate, potrivit legislatiei Uniunii Europene, ajutoare de stat.

Ajutoarele difera de la tara la tara, cele mai bogate dau mai mult, iar cele mai sarace, cum ar fi Romania, dau mai putin.

Cu alte cuvinte, se poate vorbi chiar despre concurenta neloiala pe piata Uniunii Europene care, teoretic, ar trebui sa fie unica si sa aplice aceleasi reguli pentru toata lumea.

Ultimul exemplu privind distorsionarea concurentei pe o piata asa-zis libera este cel al Frantei, ce pare dispusa sa mai arunce in joc alte miliarde de euro pentru a salva industria auto.

Concret, premierul Francois Fillon, a declarat astazi, la Paris ca ajutorul pentru industria auto poate ajunge la sase miliarde de euro.

„Eforturile noastre pentru salvarea industriei auto vor fi masive. Vorbesc despre sume care pot ajunge la 5-6 miliarde de euro”, a spus premierul francez in deschiderea unei reuniuni consacrate sectorului auto si masurilor ce trebuie luate pentru iesirea din criza.