Grupul elveţian Swatch are de gând să lanseze propriul smartwatch pentru a concura cu Samsung şi Apple, optând să facă acest lucru fără a se asocia cu producător de electronice, transmite Reuters.
Directorul Swatch, Nick Hayek a informat că noul Swatch Touch, care va fi dezvăluit vara viitoare, va avea incluse o serie de capabilităţi în domeniul fitness precum şi cea mai nouă tehnologie Bluetooth.
'Toate marile firme din sectorul tehnologiei vor să lucreze cu noi şi nu exclud posibilitatea de a colabora în unele domenii. Însă, de asemenea, putem să facem singuri multe lucruri', a declarat Nick Hayek.
Potrivit unui studiu realizat de compania Canalys, anul trecut, la nivel global s-au vândut 3,15 milioane de dispozitive portabile inteligente, iar în prima jumătate a acestui an volumul vânzărilor este de peste două ori mai mare, aproximativ 6,2 milioane de unităţi fiind vândute la nivel global.
Săptămâna trecută grupul sud-coreean Samsung Electronics Co Ltd a dezvăluit primul smartwatch care este capabil să efectueze şi să primească apeluri telefonice fără un telefon mobil în apropiere. Rivalul LG Electronics Inc a lansat şi el propriul său smartwatch G Watch R. De asemenea, grupul american Apple a invitat media la un eveniment care va avea loc în data de 9 septembrie, ocazie cu care observatorii susţin că ar putea fi lansat 'iWatch', primul ceas inteligent al Apple.
Pentru mulţi analişti, Swatch şi Apple ar fi format o echipă ideală pentru un proiect de tip smartwatch. Însă grupul elveţian a dezminţit că este interesat de un parteneriat motivând că afacerile sale sunt vânzarea de ceasuri şi nu de tehnologie.
'Mesajul nostru principal pentru clienţi este ceasul. Dacă le place ar putea fi interesat şi de alte funcţii suplimentare. Tehnologia de una singură nu vinde, nu în cazul ceasurilor', a spus Nick Hayek. 'Firmele din sectorul tehnologic vor să încheie parteneriate cu noi pentru că vor să aibă acces la branduri. Vor ca produsele lor să fie mai mult decât o marfă', a adăugat Hayek.
Swatch, producătorul mărcilor de ceasuri Omega, Breguet, Blancpain şi Swatch, a realizat anul trecut un profit net de 1,921 miliarde de franci elveţieni (1,57 miliarde de euro), în creştere cu 20% comparativ cu rezultatul din 2012.
Andrew Sheehy, analist şef la Generator Research, estimează că valoarea dispozitivelor portabile conectate la Internet vândute în 2018 va fi de 93,1 miliarde de dolari, faţă de 4,1 miliarde de dolari în 2014, iar ceasurile inteligente vor fi responsabile pentru aproximativ două treimi din valoarea pieţei în 2018. AGERPRES