Opel a anunţat joi că noul model compact Karl va fi vândut în Germania la preţul de 9.500 euro (11.100 dolari), în încercarea de a recupera o parte din cota de piaţă pierdută în faţa rivalilor care oferă maşini mai ieftine, inclusiv Dacia şi Skoda, şi pentru a recâştiga clienţii brandului Chevrolet, care nu se va mai comercializa în Europa, transmite Reuters.
Opel, divizie a grupului american General Motors (GM), a prezentat în decembrie noul model Karl, pe segmentul entry-level, care poate fi comandată începând cu 19 ianuarie. Numele noului model a fost ales pentru a-l omagia pe unul dintre fii fondatorului companiei, Adam Opel. Lansarea vine ca urmare a planurilor GM de a reveni pe profit în Europa până în 2016.
Modelul Karl, care va fi produs în Coreea de Sud, este mai ieftin decât Corsa, care se vinde cu aproximativ 12.000 de euro. În Marea Britanie modelul va fi comercializat sub numele Viva de către Vauxhall, deţinut tot de GM.
'Nu am avut demult timp o maşină în această gamă de preţ şi acesta este un aspect foarte important. Mulţi clienţi care caută o maşină de acest tip nu iau în considerare un model special dacă acesta costă mai mult de 10.000 euro', a declarat recent un purtător de cuvânt al Opel.
'Din 2015 nu se va mai comercializa Chevrolet în Europa şi vrem să facem totul pentru a ne asigura că aceia care preferau acest model vor fi acum clienţii Opel', a declarat un purtător de cuvânt al Opel. Deoarece brandul Chevrolet nu a reuşit să se impună în Europa, General Motors şi-a concentrat resursele pe extinderea brandurilor sale europene.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
SURSA: Agerpres