După valul de măsuri drastice luate de țările din Vestul Europei, în urma scandalurilor care au implicat producătorii de mașini diesel, Curtea Europeană de Justiţie ar putea fi sesizată în cazul României şi a altor 8 ţări din Uniunea Europeană cu privire la acest aspect care pune în pericol mediul înconjurător.
Cristian Bucur, director tehnic RAR, a vorbit despre potențialul cancerigen al particulelor emise de autovehiculele cu motor diesel.
„Aceste particule sunt de fapt nişte molecule de carbon cu un înveliş de hidrocarburi aromatice şi oxizi metalici. Şi acestea s-a demonstrat faptul că au potenţial cancerigen.”, a declarat acesta, potrivit Antena 1.
Acesta a adăugat că, cel mai probabil, mașinile pe motorină nu vor fi interzise total în România în următorii ani.
„Nu cred că va exista o interzicere totală şi bruscă a acestor vehicule.”, a adăugat directorul tehnic RAR.
Prima țară ce a declarat „război” mașinilor pe motorină a fost Germania. Ulterior, Italia a anunțat interzicerea totală a acestor mașini în Roma, până în anul 2024. În Londra, şoferii maşinilor diesel mai vechi de 11 ani trebuie să plătească o taxă suplimentară, în timp ce în Paris se va interzice circulația mașinilor diesel înregistrate înainte de 2005.