Anul acesta a fost definit de contextul foarte dificil generat de pandemie. Majoritatea firmelor au avut de suferit, dar toate au trebuit să găsească un plan de adaptare. Iată ce măsuri au adoptat cei de la DHL:
„Provocările sunt cele cu care credem ca s-a confruntat întreg mediul de afaceri din țară și din afara țării. Am început imediat lucrul de acasă pentru funcțiile suport, iar comunicarea internă a avut un rol important, aceasta mutându-se online.
Provocarea majoră a fost să asigurăm continuitatea serviciilor, protejându-ne în același timp oamenii. Curierii noștri au fost și sunt eroii cărora le datorăm faptul că am continuat să livrăm și în starea de urgență sau cea de alertă. Aceștia au fost echipați din primele zile cu echipamentul de protecție necesar (măști, mănuși, dezinfectanti etc.). Același lucru s-a întâmplat și cu colegii din cele 25 de centre de expedieri din țară, care au rămas deschise în toată această perioadă.
Sănătatea și securitatea angajaților noștri este extrem de importantă pentru noi, iar măsurile de prevenție continuă și sunt respectate de întreaga echipă. Există o politică la nivel de grup, implementată și local, care impune aceste norme de siguranță, “Safety First” făcând parte din cultura grupului DP DHL.
O altă provocare deosebit de importantă a fost aceea de a continua să livram la timp echipamente medicale critice aduse din toate colțurile lumii, pentru instituțiile de profil sau jucătorii din domeniu. Acestea au beneficiat de prioritizare pe întreaga perioadă a stării de urgență.
De asemenea, de la debutul pandemiei, echipele DHL au lucrat în permanență pentru a asigura continuitatea operativității rețelei noastre la nivel global, pentru a se alinia la noile schimbări, cerințele de reglementare și modificările constante în ceea ce privește capacitatea de transport. Aceasta a suferit din cauza reducerilor semnificative sau chiar anularea completă a zborurilor comerciale în majoritatea țărilor, ceea ce a avut un impact dramatic asupra capacității de transport cargo pe cale aeriană la nivel mondial, căreia DHL a trebuit și a reușit să îi facă față.”
Adaptarea planului de management
Pentru a depăși cu succes greutățile cauzate de criza medicală, companiile au trebuit să își adapteze și planul de management. DHL a reușit cu brio acest lucru:
„Echipa de management este formată din oameni cu peste 15 ani, chiar 20 de ani de experiență în companie, care cunosc extrem de bine business-ul express, de aceea adaptarea a fost una rapidă și ușor de realizat.
În plus, beneficiem și de expertiza grupului prezent la nivel mondial în peste 220 de țări și teritorii, prin urmare am învățat și din experiența colegilor din țările unde starea de urgență s-a instaurat înainte de 11 martie.
Încă de la începutul pandemiei a fost înființat de către Deutsche Post DHL Group, un Grup de lucru dedicat situației COVID, condus de CEO-ul grupului. Grupul de lucru se coordonează permanent și cu organizații internaționale (cum ar fi OMS, CDC, ECDC și Institutul Robert Koch) și oferă informațiile necesare tuturor angajaților și partenerilor operaționali relevanți.”
Pentru orice companie, planul de investiții este un element esențial în dezvoltarea unei strategii de business. Prin urmare, am întrebat echipa de la DHL care au fost cele mai importante investiții pe care le-a realizat în 2020. Iată ce ne-au dezvăluit:
„2020 este marcat de investiții importante în siguranța, sănătatea și satisfacția angajaților noștri, pe de-o parte, și în asigurarea funcționării rețelei DHL, pe de altă parte.
În următoarea perioadă, planul de investiții vizează modernizarea centrelor operaționale, extinderea terminalelor DHL de la Cluj-Napoca și Timișoara și aeronave cu o capacitate mai mare de transport, adaptate volumelor în continuă creștere.
În același timp, la nivel regional și local ne pregătim să adaptăm procesele interne noilor schimbări impuse de BREXIT. Avem în plan o creștere a echipei departamentului operațional vamal cu aproximativ 50% în următorii 2 ani (cu tot ceea ce implică acest lucru: echipamentul, mobilierul și spațiul de birou aferent), pentru a putea gestiona creșterea volumelor vămuibile și întocmirea formalităților vamale necesare.
Totodată, avem în vedere extinderea capacității magaziilor de vamă din cele 4 locații și pregătim implementarea de soluții informatice care să permită creșterea eficienței în această arie.
Continuăm colaborarea cu Autoritatea vamală și facem demersuri pentru implementarea unor proceduri simplificate și acceptarea folosirii seturilor de date reduse pentru completarea declarațiilor vamale.
Valoarea investițiilor pentru perioada 2020 – 2021 este de aproximativ 1,5 mil euro.”
În încheiere, am fost curioși ce prognoze au cei de la DHL pentru cifrele financiare ale anului acesta și cel viitor:
„În 2019 DHL a înregistrat o creștere de 18% a cifrei de afaceri față de anul anterior.
Ținând cont că înregistrăm volume în creștere și că, în mod obișnuit, business-ul nostru crește în a doua jumătate a anului, în special în Q4, putem estima o creștere a cifrei de afaceri de doua cifre și anul acesta.
Grupul DP DHL din care facem parte se așteaptă ca profitul operațional să atingă o valoare cuprinsă între 3.5 miliarde de euro și 3.8 miliarde de euro în 2020.
Divizia DHL Express a înregistrat o creștere de 6.5% la jumătatea anului, față de aceeași perioadă a anului trecut. Profitul operațional a crescut la valoarea de 565 milioane de euro (2019: 521 milioane de euro).
La nivel local, având în vedere investițiile în flotă realizate anul trecut și creșterea resurselor pentru pregătirea BREXIT, ne așteptam ca profitul sa fie unul stabil.”
Descoperă poveștile celor 300 de companii de succes din România în Capital Top 300 Companii! ACUM, la punctele de difuzare a presei și online pe www.agoramag.ro