Conectarea României cu Republica Moldova. Autostrada București-Chișinău se va finaliza până în 2030

Irinel Ionel Scrioșteanu

Irinel Ionel Scrioșteanu (SURSA FOTO: Facebook, Irinel Ionel Scriosteanu)

În următorii ani, România și Republica Moldova își propun să finalizeze un proiect de infrastructură ambițios. Autostrada ce va lega Bucureștiul de Chișinău este esențială pentru integrarea Moldovei în Uniunea Europeană. Proiectul include și dezvoltarea rețelei feroviare și a punctelor vamale.

În contextul amplificării cooperării între România și Republica Moldova, proiectele de infrastructură devin esențiale. Conectarea Bucureștiului de Chișinău printr-o autostradă modernă nu doar că va facilita călătoriile, ci va sprijini și integrarea Moldovei în Uniunea Europeană. Această inițiativă ambițioasă este parte dintr-un plan mai larg de dezvoltare a rețelelor de transport între cele două țări.

Planuri de infrastructură pentru un viitor comun

România și Republica Moldova colaborează pentru a finaliza autostrada care va conecta cele două capitale până în 2030. Acest proiect este parte integrantă din strategia de integrare a Moldovei în Uniunea Europeană. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor din România, Irinel Ionel Scrioșteanu, a confirmat acest obiectiv în timpul vizitei sale la Chișinău. El a avut întâlniri cu oficiali moldoveni, inclusiv cu ministrul Andrei Spînu.

„Ținta noastră comună este ca în 2030 să putem circula de la București la Chișinău pe autostradă”, a declarat Scrioșteanu.

În cadrul discuțiilor, au fost analizate proiectele legate de Autostrada Unirii A8 și de tronsonul ce va lega Ungheni de Chișinău. Această autostradă va facilita nu doar traficul, ci și schimburile economice și culturale între cele două țări. Acesta a avut întâlniri cu ministrul Andrei Spînu, directorul general al Căii Ferate din Moldova, Serghei Tomșa, și directorul Administrației de Stat a Drumurilor, Sergiu Bejan, conform Rador Radio România.

Dezvoltarea punctelor vamale și a rețelei feroviare

În timpul vizitei, oficialii români și moldoveni au evaluat stadiul proiectelor de infrastructură. Printre acestea se numără și podurile peste Prut, care vor îmbunătăți conectivitatea între cele două țări. De asemenea, s-a discutat despre următorul punct vamal ce va beneficia de control coordonat la Giurgiulești – Galați.

În privința transportului feroviar, discuțiile au inclus dezvoltarea tehnologiilor informaționale pentru a asigura o mai bună interoperabilitate.

În cadrul discuțiilor despre stadiul proiectelor feroviare și rutiere pentru conectarea României și Republicii Moldova, am analizat stadiul Autostrăzii Unirii A8, dar și a tronsonului de autostradă care va lega Ungheni (RO) de Chișinău (MD). Ținta noastră comună este ca în 2030 să putem circula de la București la Chișinău pe autostradă”, a menționat Irinel Ionel Scrioșteanu pe pagina sa de Facebook.

Aceste inițiative sunt conforme cu standardele Uniunii Europene în materie de securitate cibernetică. Irinel Ionel Scrioșteanu a subliniat importanța interconectării sistemelor de transport.

Implementarea acestor proiecte este necesară pentru interconectarea sistemelor de transport ale Republicii Moldova cu sistemele de transport ale României, dar și ale celorlalte țări ce fac parte din Uniunea Europeană, reprezentând un pas important în procesul de aderare al Republicii Moldova la Uniunea Europeană, pe care îl sprijinim”, a spus el.

Acest pas este crucial pentru aderarea Moldovei la Uniunea Europeană. Proiectele ambițioase de infrastructură dintre România și Republica Moldova reprezintă nu doar o oportunitate de dezvoltare economică, ci și un simbol al colaborării și integrării europene.