"O mare problemă avem calitatea foarte proastă a multor studii de fezabilitate. Apoi perioada restrânsă, nu înțelegem de ce trebuie să aibă o perioadă restransă. Dacă facem o autorizare pe indici economici se poate foarte ușor ajusta, fără să fie nevoie de un nou studiu. În momnetul de față, ne dorim ca studiile de fezabilitate și proiectul tehnic să nu mai fie făcute separat ci de aceeași companie, de același proiectant. Pentru că înainte erau conștienți că se făceau modificări, se făcea superficial, iar cel care prelua studiul spunea că e prost și îl modifica în totalitate", a spus Dascălu.
Acum lucrăm pe contractul FIDIC pentru că e un astfel de contract care e adoptat în multe țări dar trebuie adaptat legislației românești. Perioada de garanție se va schimba. Dacă vorbim despre ce a fost contractul FIDIC până acum, era prevăzută o peridoadă de un an, clauză care este împotriva reglementărilor europene. Știm că la un electrocasnic avem 2 ani garantie, nu se poate ca la o autostradă să avem 1 an, a explicat Dascălu. Acesta a declarat că își dorește ca termenul să fie prelungit la patru ani.
Contractul național de antrepriză trebuie privit alături de alte tipuri de contracte, care trebuie și ele îmbunătățite. FIDIC-ul galben, sau contractul pentru proiectare și execuție, nu este potrivit pentru lucrările de infrastructură. Din cauza unui studiu de fezabilitate precar s-au semnat niște contracte cu antreprenori cărora li s-au transferat responsabilități improprii, printre care obținerea autorizațiilor de construcție sau exproprierile, care sunt atribuțiile beneficiarului. Ne dorim FIDIC roșu, în care execuția să fie realizată doar după obținerea autorizației de construcție, a mai spus Dascălu.
Mulţumim partenerilor Vesta, Grampet, Bilka, International Lazar Company şi Patronatului Societăţilor din Construcţii pentru implicarea în susţinerea Conferinţei CAPITAL – Construcţii şi Infrastructură 2016.
Citiţi şi: