Conflict deschis între PNL şi USR la Sectorul 1! Salubritatea din această parte a Capitalei este în aer. Proiectul primarului Clotilde Armand n-a fost votat de PNL.
PNL, în conflict cu cei de la USR la Sectorul 1
Cei de la PNL au şi explicat de ce nu au votat acest proiect al primarului Clotilde Armand.
Proiect de hotărâre privind diminuarea temporară a frecvențelor de intervenție pentru operațiunile activității de măturat, spălat, stropit și întreținere a căilor publice din cadrul serviciului de salubrizare în aria administrativ teritorială a sectorului 1 desfășurate de Compania Romprest Servicii SA.
Acest proiect de HCL anulează, practic, toate eforturile din ultimele săptămâni de mediere a situației și deblocare a contractului de salubrizare, punând sub semnul întrebării dorința autentică a administrației Armand de a soluționa această chestiune.
După trei întâlniri ale comisiei de mediere, din care fac parte colegi consilieri locali, Romprest a trimis o propunere pertinentă, ce include o reducere temporară a unor programe din cadrul activității serviciului delegat, precum și soluția de eșalonare a debitului restant.
Romprest a acceptat solicitarea viceprimarului USRPLUS Oliver Păiuși de eșalonare a debitului restant pentru o perioadă de șase luni, ba chiar a propus o perioadă de 8 luni. Propunerea include o diminuare a bugetului de 39,8 milioane de lei, iar măsurile agreate urmau să facă obiectul unui HCL.
În mod stupefiant, Primăria Sectorului 1 propune un alt HCL, ce nu ține cont de oferta Romprest, ci include doar propriile condiții și termene, pe care operatorul de salubritate nu le va accepta. Ignoră activitatea comisiei de mediere, nu ia în considerare raportul acesteia și nici demersurile de mediere și identificare de soluții în interesul cetățenilor.
Proiectul a fost scos de pe ordinea de zi la începutul ședinței, la propunerea liderului grupului de consilieri PNL, Victor Picu, și a consilierului PNL, Dan Podaru, președintele comisiei de mediere a blocajului cu Romprest.
Consilierii PNL Sector 1 acționează și iau decizii doar pentru binele cetățenilor și al comunității, propun și susțin proiecte bune pentru sector, transparente, oneste și care respectă legea. Nu vom devia nici măcar un milimetru de la aceste valori și nici nu vom dezamăgi cetățenii acestui sector, pe care îi reprezentăm cu onoare și demnitate.
Singurul interes care trebuie să conteze în Primăria Sectorului 1 este interesul cetățenilor. În ședința de astăzi a Consiliului Local al Sectorului 1, consilierii PNL nu au votat o serie de proiecte propuse de aparatul administrativ al primarului Clotilde Armand, din motive obiective, pe care le vom argumenta în continuare pe larg, spun cei de la PNL într-un comunicat de presă remis capital.ro.
Nu este singurul proiect cu care PNL şi USR PLUS nu au fost de acord. Proiect de hotărâre pentru aprobarea Regulamentului privind digitalizarea, organizarea și funcționarea parcărilor publice de reședință administrate de Consiliul Local al Sectorului 1 al Municipiului București.
Consilierii PNL Sector 1 nu au susținut acest proiect care schimbă regulile în timpul jocului, fără să țină cont de părerile exprimate de comunitate. Considerăm inacceptabil ca niciuna dintre cele 400 de opinii exprimate de cetățeni, în procesul de consultare publică, nu a fost transpusă în proiect. Mai mult decât atât, dintre aceste 400 de opinii, peste 100 au fost de la persoane juridice, plătitoare de taxe în sector, care au dreptul să fie incluse în procedura de atribuire de locuri de parcare. În timp ce orașe dezvoltate, cu care ne place să ne comparăm, precum Oradea sau Cluj, dar și alte sectoare atribuie parcări firmelor, sectorul 1 alege să le ignore solicitările.
Proiectul de HCL ridica semne de întrebare și din punct de vedere procedural: nu este precizat nicăieri serviciul din cadrul ADP care a întocmit acest regulament. Mai mult decât atât, pe referatul de aprobare nu apare semnătura directorului juridic, așa cum se obișnuiește, ci a unui simplu consilier juridic. Este clar o lipsă de asumare, care trebuie explicată, ridicând grave semne de întrebare.
Proiectul de HCL este incomplet și din punct de vedere al conținutului:
Termene aberante și imposibil de respectat de către cetățeni: articolul 40 prevede 15 zile de la înstrăinarea autovehiculului în care poți solicita încheierea unui nou contract, pentru altă mașină, respectând toate criteriile de la articolul 8.
Nu este precizată data până la care se poate reînnoi anual contractul.
Nu sunt clarificate documentele pe care cetățenii trebuie să le depună.
Nu este precizată clar o procedură pentru respectarea priorității pe care, conform legii, o au persoanele cu dizabilități.
Toate aceste argumente au fost comunicate public în cadrul ședinței de Ramona Porumb, viceprimarul PNL al sectorului 1, și de consilierul local PNL Dan Podaru.
Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei, statului de funcții și regulamentului de organizare și funcționare ale ADP Sector 1.
Un alt proiect pe care consilierii PNL nu l-au putut gira era cel care aproba organigrama, statul de funcții și regulamentul de organizare și funcționare ale ADP Sector 1. Consilierii au constatat o argumentare fictivă, fără o analiză concretă, fără evaluări sau audit (sau dacă s-au făcut, nu au fost incluse în documentație). De asemenea, nu putem vota un proiect care nu s-a aflat în procedura de consultare publică, conform legii transparenței, și nici nu a fost consultat și discutat cu sindicatele.
Proiectul de hotărâre privind aprobarea organigramei, statului de funcții, numărului de personal și regulamentului de organizare și funcționare ale Poliției Locale Sector 1.
În cazul reorganizării Poliției Locale Sector 1, am constatat aceleași probleme de transparență ca în cazul ADP: nu au fost consultate sindicatele și nici nu a fost pus în consultare publică.
De asemenea, propunerea de reorganizare este discutabilă, întrucât o serie de direcții importante sunt transformate în compartimente – ordine și liniște publică, achiziții, juridic sau resurse umane. Unele dintre acestea au zeci de persoane, care rămân practic fără coordonatori. Înțelegem și susținem nevoia de a reduce pozițiile de conducere din organigramă, dar nu de oriunde, ca să dea bine la număr. O parte dintre aceste direcții implică măsuri și răspundere importante, așa că este nevoie de o asumare concretă.
Din informațiile noastre, au fost trimise mai multe opinii specializate, pentru eficientizarea unor servicii importante, care au nevoie și de mai mulți polițiști (cum este cazul disciplinei în construcții sau control activități comerciale), dar nu au fost incluse. De asemenea, este cel puțin discutabilă includerea printre condițiile de eligibilitate la poziții de director general sau director general adjunct în cadrul Poliției Locale a studiilor inginerești. Înainte de a vota un astfel de proiect, sunt necesare lămuriri suplimentare.
Proiect de hotărâre privind aprobarea numărului și cuantumului burselor de merit, burselor de performanță, burselor de studiu și de ajutor social pentru elevii de la cursurile cu frecvență din învățământul preuniversitar de stat Sector 1, pentru semestrul I al anului școlar 2020-2021.
PNL a fost și va fi întotdeauna un susținător al premierii meritelor copiilor cu rezultate deosebite și susținerii celor din medii vulnerabile. În mandatul anterior, bursele copiilor s-au dublat la propunerea PNL. Considerăm importante respectarea principiilor echității, meritocrației și corectitudinii.
Algoritmul propus pentru bursele de merit, în forma inclusă în HCL propusă de primarul Clotilde Armand, este complet discriminator pentru elevii liceelor cu rezultate foarte bune.
Pentru că proiectul nu putea fi votat în această formă, grupul de consilieri PNL a depus o serie de amendamente la acest proiect de HCL, pentru menținerea cuantumului actual, ba chiar creșterea burselor pentru elevii cu rezultate deosebite, meritocrația fiind un principiu de bază al unei societăți performante. Proiectul a fost aprobat cu amendamentul PNL – bursele au fost salvate. Interesul copiilor este mai presus de orice!
Sursa foto INQUAM / Sabin Cirstoveanu