”Am fost ameninţată, în urmă cu un an, de ultimul lanţ de magazine intrat pe piaţa din România pentru că nu am acceptat să produc sub brandul lor. Din decembrie 2011 retailerul respectiv a apărut pe piaţă cu gemul de prune botezat Sympathica (vândut de Lidl – n. red). Pentru că am protecţie de marcă, voi acţiona pe toate căile împotriva acestui retailer”, amenință Bibiana Stanciulov, care crede că ”taxele totale de 64%” percepute de marile lanțuri de retail sunt ”exorbitante”.
”Magiunul de prune Topoloveni” deține certificarea europeană denumită “Indicație Geografică Protejată”, ceea ce reprezintă un drept de autor. Cu alte cuvinte, nimeni nu va putea face acest magiun în afară de producătorul atestat, iar orice tentativa de a copia originalul va fi judecată ca fiind plagiat.
Pe de altă parte, Bibiana Stanciulov nu crede că este normală nici atitudinea băncilor care practică dobânzi exorbitante. ”Nu este normal ca în ţara ta să fii umilit de marile bănci care practică alte dobânzi în ţara de origine. De ce trebuie să fie dobânzi mai mari de zece ori aici. Care este răspunsul lor? Unul urât: d-aia!’, susține potrietara companiei Sonimpex Serv Com, producătorul Magiunului de Topoloveni.
"Magiunul de prune Topoloveni" este primul brand românesc protejat de sistemul de calitate european al denumirilor de origine protejată și indicatțiilor geografice protejate.
Reţeaua Lidl din România numără 136 de magazine. Magazinele lanţului german de tip discount au în rafturi circa 1.200 de produse, 80% dintre ele fiind mărci proprii. Printre cei care fabrică produse care sunt comercializate sub mărcile Lidl se numără Albalact, Vel Pitar şi Cris Tim; de altfel, două treimi din mărfurile vândute în magazinele Lidl sunt produse in România.
Citește și: Moartea brandurilor consacrate? Marii retaileri au început războiul cu producătorii