Potrivit Reuters, Comisia Europeană a acuzat gigantul american al comerţului online Amazon că a distorsionat concurenţa pe pieţele de retail online şi a anunţat că a demarat o a doua investigaţie asupra practicilor de business ale acestuia, informează agerpres.
„Comisia este nemulţumită de faptul că, în mod sistematic, Amazon a utilizat datele comercianţilor independenţi care utilizează platforma sa în beneficiul propriilor sale afaceri de retail, care concurează în mod direct cu cele ale altor comercianţi”, a subliniat Executivul comunitar.
În acest contxt, Comisia a demarat o a doua anchetă pentru practici anticoncurenţiale care vizează platforma Amazon, pe fondul suspiciunilor că aceasta acordă un tratament preferenţial ofertelor proprii sau ale comercianţilor care utilizează serviciile sale de logistică şi de livrări.
Amazon are un rol dublu
Totodată, executivul comunitar mai precizează că Amazon joacă un dublu rol: pe de o parte oferă o piaţă unde comercianţii independenţi pot să îşi vândă produsele direct către consumatori, iar de de altă parte Amazon vinde produse în calitate de comerciant pe aceeaşi piaţă, în concurenţă cu ceilalţi comercianţi.
„Trebuie să ne asigurăm că platformele duale cu o putere de piaţă, cum este Amazon, nu distorsionează competiţia. Datele cu privire la activitatea altor comercianţi nu ar trebui utilizate în beneficiul Amazon atunci când acesta acţionează drept concurent pentru acei comercianţi”, a declarat comisarul european pentru concurenţă, Margrethe Vestager.
Acuzațiile Uniunii Europene vin în contextul în care pandemia de COVID-19 a stimulat vânzările online, ceea ce a amplificat rolul jucat de Amazon în economia mondială.
Vestager este renumită pentru poziţia sa dură faţă de practicile antitrust. În mandatul său, Uniunea Europeană a impus amenzi mari unor giganţi, precum Google.