În contextul în care administrația lui Donald Trump încearcă să limiteze abilitatea platformelor de social media de a elimina conținutul neacceptat, un grup care reprezintă marile companii din acest sector a cerut miercuri Comisiei Federale pentru Comunicaţii a Statelor Unite să respingă petiția respectivă.
Conform unui document al asociației care reprezintă, printre altele, află Facebook, Amazon şi Google, petiţia administraţiei Trump care cere reguli noi „este greşită, nu are fundament legal şi implică îngrijorări grave legate de politica publică”, transmite Reuters.
De asemenea, conform asociaţiei, noile reguli ale Comisiei Federale pentru Comunicaţii pot reduce protecţiile legale existente pentru eliminarea „fraudelor, escrocheriilor, a conţinutului periculos care promovează sinuciderea sau tulburările de hrănire ale adolescenţilor, precum şi o gamă largă de alte tipuri de conţinut inadecvat”.
Decizie de ultim moment luată de Facebook
Facebook lansează o serie de amenințări fără precedent după ultimele propuneri făcute de Australia. Mai exact, rețeaua de socializare a anunțat că va bloca orice link şi orice postare care conţine ştiri ale presei australiene pentru a nu plăti.
Decizia urmează să fie pusă în practică dacă autoritatea de concurenţă din Australia merge mai departe cu propunerea de a cere reţelelor sociale să plătească publicaţiile pentru ştirile pe care le afişează, informează news.ro.
Reacția Facebook survine după ce Australian Competition and Consumer Commission, autoritatea pentru concurenţă şi protecţie a consumatorilor din Australia, a anunțat că îșidorește să adopte o hotărâre prin care reţelele sociale să plăteacă publisherilor pentru ştirile postatea în cadrul reţelei.
Aceasta ar fi o idee similară cu cea care s-a încercat, fără succes, să fie impusă pentru Google în Europa. Google a mers până la blocarea în Google News a site-urilor deţinute de publicaţiile pe care ar fi trebuit să le plătească, ceea ce a generat pierderi importante pentru acestea, din cauza scăderii traficului.
Un lucru similar se întâmplă acum și în acest caz. După ce a jucat mai multă vreme cartea diplomaţiei, Facebook a trecut la ameninţări şi, la fel ca Google, spune că, dacă hotărârea va fi adoptată, pe reţeaua socială nu vor mai văzute postări care să conţină ştiri.
Ca şi în cazul Google în Europa, dacă Facebook merge până la blocarea ştirilor, publisherii vor ajunge într-o situaţia mai grea decât cea de până acum, pierzând traficul din Facebok şi, automat, o parte a veniturilor din reclame.
Totuși, gigantul american a spus de mai multe ori că ştirile nu reprezintă o sursă financiară importantă, lăsând de îneţeles că, dacă va fi nevoit, va bloca ştirile postate în reţea. Aceeaşi ideea au iterat-o reprezentanţii companii şi când au fost acuzaţi de proasta gestionare a ştirilor false şi manipulărilor.
În urmă cu câteva luni, Facebook şi-a lansat propriul serviciu de ştiri, prin care unii publisheri sunt plătiţi şi care este oferit gratuit utilizatorilor. Acesta pare să reprezinte cea mai mare concesie pe care Facebook este dispus să o facă publicaţiilor.