Ford Fiesta
Fiesta este cea de-a doua marca a firmei Ford, dupa Scorpio, care a marcat schimbarea la fata a modelelor acestei firme. Designul este caracteristic zilelor noastre, formele rotunde dominand aspectul exterior, iar in cadrul acestuia partea din fata atrage privirile prin cele trei ovaluri; cel al siglei este inclus in cel al grilei pentru aer care, la randul sau, este inclus intr-un oval mai mare, delimitat de spoiler si capota.
O data intrati in autovehicul, observam tapiteria eleganta si calitatea finisarii. Confortul interior este sporit de suporturile laterale ale scaunelor, de comenzile aflate la indemana, lasand impresia ca au fost aranjate de cel ce o conduce.
Motorul de 1,25 litri ZETEC SE, DOHC, 16 V dezvolta o putere de 75 CP, nervosi. Chiar daca maximul cuplului este atins la 4.000 rpm, motorul are o rezerva de putere si la regimuri joase. Oricum, pentru ca masina sa devina nervoasa (in cazul depasirilor rapide, in cazul conducerii „mai sportive”), solutia indicata este folosirea regimurilor ridicate prin cuplarea intr-o treapta inferioara.
Suspensiile destul de tari, directia foarte precisa, impreuna cu franele puternice, asigura siguranta activa a masinii. Cea pasiva e asigurata de airbaguri si centuri pentru toate locurile.
Aerul conditionat, sistemul antifurt cu imobilizare, geamurile termoizolante si geamurile electrice sunt doar cateva din dotarile Ford Fiesta 1,25 Ambiente (pret 26.950 DM, taxe incluse).
Volkswagen Polo
Scoala germana de automobile are un reprezentant de varf la aceasta clasa: Volkswagen Polo. Acesta face fata cu brio concurentei, folosindu-se de siguranta verificata a Volkswagenului, de calitatea sa, de motor, de pret; si lista poate continua.
Atat impresia lasata din exterior, cat si cea din interior arata ideile clasice ale germanilor, intr-un cuvant: sobre.
Nu acelasi lucru il putem spune in momentul in care pornim la drum. Performantele motorului de 1,6 l si 75 CP ajuta in aglomeratia soselelor, dar si in afara lor.
Masina este foarte sprintena, cuplul maxim (135 Nm) fiind atins la 2.800 rpm, ceea ce, in cazuri extreme, arata o rezerva de putere fara a fi nevoie de schimbarea intr-o viteza inferioara.
Suspensiile sunt un compromis intre confort si sportiv. Clasicele denivelari ale drumurilor noastre sunt absorbite cu succes, dar in cazul abordarii cu viteza ridicata a virajelor este nevoie de o bracare mai accentuata, pentru a corecta traiectoria ceva mai larga decat cea dorita.
Centurile fixate in trei puncte, coloana fractionabila a volanului, oglinzile retrovizoare fara unghi mort sunt dotari standard ale VW Polo.
Autoturismul pus la dispozitie de Porsche Romania dispune, in plus fata de standard, de: radio-casetofon, inchidere centralizata, geamuri electrice, aer conditionat. Aceste dotari optionale se adauga la pretul standard 25.334 DM (taxe incluse).

Fiat Punto
Punto se afla la al sasele an de viata. Succesul se mentine la cote ridicate, chiar daca nu mai poate fi aleasa masina anului.
Aspectul interior este simplu, dar placut, in concordanta cu caracterul sportiv al masinii. Sprijinul lateral al scaunelor asigura o foarte buna mentinere a ocupantilor in viraje. Tabloul de bord este simplu si eficient: nivelul combustibilului, apei, vitezometru, turometru si cativa martori luminosi pentru functionare anormala.
In cazul autoturismelor mici, trebuie acordat securitatii un plus de atentie. Cei de la Fiat au facut acest lucru: bara pentru protectie la impact lateral, centuri de siguranta, volan cu coloana deformabila.
Consumul redus este un argument in plus pentru utilizatoarea lui Punto ca masina de oras, desi in Romania de azi autoturismul de clasa mica este folosit in mult mai multe ocazii decat cele pentru care a fost proiectat.

Skoda Felicia
O data cu preluarea firmei cehe de catre producatorul german Volkswagen, viata acesteia s-a schimbat complet, reusind sa devina un concurent serios al marcilor consacrate, si aceasta la un raport pret/performanta excelent.
Ajunsa la a doua generatie, Skoda Felicia ramane un succes. In Romania, ea se afla pe locul I al clasei mici, din punctul de vedere al vanzarilor de autovehicule noi.
Impresia placuta avuta din exterior este confirmata si de cea din interior. Aici se observa o asemanare cu Volkswagen. Tabloul de bord este ergonomic si serveste concentrarii soferului. Acesta este ajutat si de scaunul sau, reglabil si in inaltime. Scaunele din fata dispun de suport lateral, iar bancheta din spate este destul de incapatoare pentru trei adulti. Portbagajul are un volum de 272 l, care ajunge la 967 l cand bancheta din spate este rabatata.
In cadrul raportului pret/calitate s-a avut in vedere si siguranta, atat cea activa cat si cea pasiva. In usi sunt montate elemente de intarire din otel, partea din fata si cea din spate dispun de zone de deformare pentru absorbtia energiei de impact. Franele, airbag-urile, centurile completeaza sistemul de protectie a pasagerilor.
Felicia dispune de mai multe niveluri de finisare, pornind de la 17.900 DM (toate taxele incluse).

Renault Clio
Renault Clio a aparut ca un inlocuitor al Renault 5. El se afla acum la a doua generatie.
Avand in vedere ca ne aflam la clasa mica, nici spatiul interior nu poate fi foarte generos. El este oricum bine dimensionat, pentru a asigura o pozitie confortabila soferului si, in plus, pasagerilor din spate.
Tabloul de bord este functional, singura problema fiind intalnita la comanda de la volan a casetofonului, deoarece vederea catre aceasta e obstructionata de volan.
Bancheta din spate este fractionabila pentru a spori volumul portbagajului pana la 1.035 l fata de 255 l.
Nivelul calitatii oferite de Renault creste o data cu lansarea noilor modele: MA