a editie a Congresului Uniunii Universale a Postelor, motiv pentru care gradul de ocupare al unitatilor de cazare de trei, patru si cinci stele din Bucuresti va atinge un record. Tarifele afisate la receptie se vor majora cu aproape 50% in intervalul 15 septembrie – 5 octombrie, cat dureaza congresul. Mai ales ca unele hoteluri, cum ar fi Crowne Plaza*****, Sofitel****, Continental**** si Howard Johnson****, sunt rezervate integral. „Pentru luna septembrie incasarile vor fi cam cu 30% mai mari decat in mod normal, iar gradul de ocupare va fi aproape de 100%. Datorita acestui eveniment, cifra de afaceri a hotelului va ajunge la noua milioane USD”, spune Mioara Gheorghe, director de vanzari la Crowne Plaza. Pe perioada congresului, tariful de receptie pentru o camera la acest hotel va creste de la 220 la 330 de euro. si la Howard Johnson, cel mai nou hotel de patru stele din piata, tariful se majoreaza de la 185 la 215 euro. „Toate cele 285 de camere sunt rezervate, iar cifra de afaceri va ajunge la aproximativ zece milioane euro in acest an”, spune Dana Dumitru, director de PR la Howard Johnson.si pentru o camera la JW Marriott va trebui sa scoateti din buzunar mai multi bani, daca nu v-ati facut rezervarea din timp. De la 250 de euro, tariful a sarit la 395 de euro. Pe de alta parte, deoarece acesta este cel mai mare hotel din oras, sunt sanse sa mai gasiti libera una din cele 402 camere. „De luni pana vineri, hotelul este rezervat in proportie de 100%. si salile de evenimente vor fi ocupate aproape integral, pentru ca sunt foarte multe receptii si dineuri. Multe ambasade din capitala au solicitat organizarea de mese oficiale pentru invitati”, precizeaza Gabriela Oude Vrielink, director de vanzari si marketing la JW Marriott. De asemenea, serviciul de catering de la JW Marriott este solicitat pentru evenimente externe, astfel ca pe ansamblu incasarile se vor majora cu 50% fata de o luna de toamna normala. „Este cel mai mare eveniment din istoria hotelului. si la reuniunea BERD din 2002 au fost multi participanti, dar aceea a durat doar trei zile, iar acest congres dureaza trei saptamani”, spune Gabriela Oude Vrielink.Specialistii din industrie estimeaza ca pe zi bugetul pentru un participant se ridica la 400 de euro, fara a lua in calcul cheltuielile pentru shopping, suveniruri, divertisment. „Venituri substantiale se vor incasa atat din serviciile de baza pentru congres (sali de conferinte, cazare, catering, transport local, expozitii), cat si din numeroasele evenimente colaterale ce au loc pe durata intregului congres – banchete, receptii, excursii in tara”, spune Paul Marasoiu, presedinte de onoare al Romanian Convention Bureau (Asociatia Nationala a Organizatorilor Profesionisti de Evenimente). Aceasta este cea de-a 23-a editie a Congresului care are loc o data la cinci ani si prima care se desfasoara in Europa de Est. Editia precedenta a avut drept locatie Beijing, iar pentru aceasta editie Romania a concurat cu Coasta de Fildes, tara depunctata din cauza instabilitatii politice. „Scopul Congresului este adoptarea strategiei de dezvoltare a sectorului postal global pentru urmatorii patru ani. Globalizarea, competitia, liberalizarea accentuata a pietei, precum si evolutia noilor tehnologii vor modifica modul traditional de furnizare a serviciilor postale”, spune Nicoleta Vartic, sef serviciu relatii mass-media la Posta Romana. Congresul Uniunii Postale este unul din cele mai importante evenimente gazduite de hotelurile din Bucuresti, dupa Congresul BERD din 2002 care a reunit timp de trei zile la Bucuresti 2.200 de participanti. In 2004, cifra totala a turismului de conferinte si reuniuni ar putea atinge 32-33 de milioane de euro – fata de 29 de milioane de dolari cat a fost anul trecut – si va mai creste cu 15-17% in 2005, spune Paul Marasoiu. Majoritatea solicitarilor pentru conferinte si seminarii vin din partea firmelor romanesti, insa, evident, cele mai mari bugete le au companiile straine. Interesul lor fata de Romania a crescut progresiv in ultimii ani, insa principala problema este dimensiunea relativ redusa a centrelor de conferinte din Bucuresti. „Am fost nevoiti sa refuzam solicitarea venita din partea unei importante asociatii medicale din SUA, care dorea sa organizeze in Romania o conferinta internationala cu 5.000 de participanti. Poate ca am fi reusit sa-i cazam pe toti, dar nu exista sali de conferinta disponibile pentru astfel de evenimente”, explica Paul Marasoiu.

fiecare participant are un buget de 400 de euro pe zi
· La eveniment participa 1.500 de delegati din 190 de tari, reprezentand operatori postali, autoritati de reglementare, companii private.
· Organizatorii romani pun la dispozitia participantilor locatia unde se desfasoara lucrarile congresului, adica Palatul Parlamentului. Totodata, Posta Romana raspunde de transferurile aeroport-hotel-centru de conferinte.
· Fiecare delegatie isi achita din bugetul propriu contravaloarea transportului, cazarii si meselor.