Sancţiunile au fost aplicate în cadrul a patru investigaţii având ca obiect întelegeri anticoncurenţiale între cei patru producători (Deutek S.A., National Paints Factories Company S.A., Policolor S.A., Swarco Vicas S.A) şi distribuitorii lor pentru stabilirea preţului de revânzare a produselor şi/sau împărţirea pieţelor de desfacere în perioada 2004 – 2010. Investigaţiile derulate de Consiliul Concurenţei au vizat relaţiile dintre fiecare producător şi reţelele proprii de distribuţie.
În urma investigaţiilor, Consiliul Concurenţei a constatat că unele contracte conţineau clauze prin producătorii şi distribuitorii stabileau preţul de revânzare al produselor (cu amănuntul şi/sau engros). De asemenea, unele contracte conţineau prevederi care restricţionau vânzările în alte zone decât cele convenite cu producătorul.
Consiliul Concurenţei a amendat cei patru producători DEUTEK S.A. cu 502.999 lei (aproximativ 112.000 euro), NATIONAL PAINTS FACTORIES COMPANY S.A. cu 105.445 lei (aproximativ 23.000 euro), POLICOLOR S.A. cu 1.532.247 lei (aproximativ 340.000 euro) şi SWARCO VICAS S.A.: 160.233 lei (aproximativ 35.000 euro), şi cu 9.852.829 lei (aprox. 2,137 mil euro). distribuitorii acestora
Trei producători (Deutek, Policolor şi Swarco) şi 22 de distribuitori şi-au recunoscut participarea la înţelegerile anticoncurenţiale şi au beneficiat de reduceri ale amenzilor cuprinse între 20% – 30% din nivelul de bază.
În prezent, Consiliul Concurenţei mai are în derulare alte 3 investigaţii pe piaţa lacurilor şi vopselelor din România, investigaţii ce vizează producători importanţi, precum şi distribuitorii acestora din perioada 2004 – 2015.
Consiliul Concurenţei încurajează companiile implicate în înţelegeri anticoncurenţiale să contacteze autoritatea de concurenţă, să îşi recunoască participarea la încălcare şi să furnizeze dovezi privind înţelegerea respectivă. Procedând astfel, companiile pot beneficia de reduceri substanţiale ale amenzilor sau chiar de imunitate totală, în funcţie de momentul în care contactează autoritatea de concurenţă şi de valoarea informaţiilor furnizate.